آنروا: تأخیر در آتش‌بس غزه خطر شیوع فلج اطفال را افزایش می‌دهد

کمیسر آنروا اعلام کرد تأخیر در آتش‌بس غزه خطر شیوع فلج اطفال را افزایش می‌دهد.

به گزارش خبرآنی، «فیلیپ لازارینی» کمیسر آژانس امداد و کار آوارگان فلسطینی (آنروا) اعلام کرد: ما از پایان اوت واکسیناسیون کودکان غزه در برابر فلج اطفال را آغاز خواهیم کرد.

طبق گزارش المیادین، لازارینی درباره تاکید سازمان جهانی بهداشت بر فلج شدن یک نوزاد ۱۰ ماهه در غزه به دلیل فلج اطفال صحبت کرد و توضیح داد که این مورد اولین مورد در نوار غزه در بیش از ۲۵ سال گذشته است.

وی خاطرنشان کرد: تیم‌های پزشکی آنروا واکسن‌ها را در کلینیک‌های خود و از طریق تیم‌های پزشکی سیار در نوار غزه ارائه خواهند کرد.

کمیسر آنروا اعلام کرد تأخیر در آتش‌بس انسانی در غزه خطر شیوع فلج اطفال را افزایش می‌دهد.

وزارت بهداشت فلسطین ۱۷ اوت از ثبت اولین مورد تایید شده فلج اطفال در نوار غزه خبر داد. این وزارتخانه گفت که این مورد در شهر دیرالبلح در مرکز نوار غزه ثبت شده است و مربوط به نوزاد ۱۰ ماهه‌ای است که هیچ دوز واکسنی علیه فلج اطفال دریافت نکرده بود.

وزارت بهداشت فلسطین مجددا از جامعه بین‌المللی و سازمان‌های پزشکی بین‌المللی خواست مداخله سریعی برای توقف فوری تجاوزات وحشیانه اسرائیل به نوار غزه داشته باشند.

این وزارتخانه همچنین از همه سازمان‌ها و ارگان‌های بین‌المللی خواست فورا برای بازسازی شبکه‌های آب آشامیدنی سالم و دفع زباله‌های پزشکی و جامد، ورود سوخت برای پمپاژ آب شیرین سالم و اجازه ورود بی‌قید و شرط تجهیزات پزشکی، داروها و مواد مخصوصی که برای بهداشت شخصی استفاده می‌شود، اقدام کنند.

همچنین ۲۰ سازمان امدادی بین‌المللی بر لزوم ارائه واکسن فلج اطفال به غزه در اسرع وقت تاکید کردند.

این سازمان‌ها تأکید کردند واکسن‌های فلج اطفال در منطقه موجود و آماده توزیع در اوت و سپتامبر هستند، اما این امر مستلزم دسترسی کامل به کمک‌های بشردوستانه به غزه از طریق تمام گذرگاه‌های مرزی است.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد نیز مثل سازمان بهداشت جهانی و صندوق حمایت از کودکان ملل متحد (یونیسف) خواهان آتش بس بشر دوستانه هفت روزه در غزه برای واکسیناسیون بیش از ۶۴۰ هزار کودک زیر ۱۰ سال در برابر فلج اطفال شد.

تقریبا بیش از ۱۰ ماه از جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه می‌گذرد و این رژیم همچنان به جنایات جنگی بی‌امان خود در این باریکه ادامه می‌دهد. همچنین مناطق امن در غزه همزمان با دستورهای مختلف تخلیه، به‌تدریج کوچک‌تر می‌شوند و صدها هزاران نفر از فلسطینیان در چادرهایی به همراه خدمات عمومی اندک روزها را سپری می‌کنند و یا به دنبال پناهگاهی در مدارس هستند که طبق آنچه سازمان ملل متحد می‌گوید، هزاران نفر از آنها مستقیما مورد هدف قرار می‌گیرند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.