واشنگتن: مذاکرات قاهره درباره غزه سازنده است

مشاور امنیت ملی کاخ سفید گفت شاخصه‌های اولیه حاکی از آن است که مذاکرات قاهره درباره غزه سازنده است.

به گزارش خبرآنی، «جان کربی» مشاور امنیت ملی کاخ سفید گفت گزارش‌های مطبوعاتی درباره نزدیک بودن فروپاشی مذاکرات آتش‌بس در غزه دقیق نیست.

وی تاکید کرد: پیشرفت‌هایی حاصل شده است و ما از دو طرف خواهان تلاش برای اجرای توافقات هستیم.

الجزیره نوشت، او درباره واکنش مورد انتظار ایران به ترور «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در تهران گفت، کشورش به نظارت بر ایران ادامه می‌دهد و به هیچ چیز به عنوان امری قطعی نگاه نمی‌کند.

او ادامه داد: واشنگتن معتقد است که ایران اگر تصمیم بگیرد همچنان آماده هر اقدامی است.

پیش از این، یک مقام ارشد اسرائیلی مدعی شد، در جریان گفت‌وگوهای روز پنجشنبه در قاهره، تل‌آویو و مصر شکاف بین خود را در مورد استقرار نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی در امتداد محور فیلادلفیا در مرز مصر و غزه کاهش دادند.

او گفت که در جریان این مذاکرات، تل‌آویو نقشه‌های استقرار ارتش در نوار غزه در مرحله اول معامله تبادل اسرا، از جمله در طول محور فیلادلفیا را به مصر داده است.

این مقام اسرائیلی خاطرنشان کرد: پیشرفت‌هایی با مصری‌ها حاصل شده است و قرار است روز شنبه (فردا) نقشه‌های تل‌آویو را به حماس تحویل دهند تا پاسخ این سازمان را دریافت کنند.

انتظار می‌رود روز یکشنبه نشستی با حضور «بیل برنز»، رئیس سازمان سیا، «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی»، نخست‌وزیر قطر و مقامات بلندپایه رژیم صهیونیستی در قاهره برگزار شود.

مقام ارشد اسرائیلی در این رابطه گفت: اسرائیل امیدوار است که حماس به نقشه‌های اسرائیل پاسخ دهد و با پیوستن به مذاکرات روز یکشنبه موافقت کند تا میانجی‌ها بتوانند مذاکرات نزدیکی را بین طرفین در زمان واقعی انجام دهند و به سمت توافق پیش بروند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.