بلژیک حمله صهیونیست‌ها به یک مدرسه در غزه را محکوم کرد

وزارت امور خارجه بلژیک در بیانیه‌ای حمله اخیر رژیم صهیونیستی به مدرسه‌ای در غزه را محکوم کرد و خواستار برقراری آتش‌بس شد.

به گزارش خبرآنی، دولت بلژیک امروز (چهارشنبه) حمله اخیر رژیم صهیونیستی به یک مدرسه در غزه را محکوم کرد و بار دیگر خواستار برقراری آتش‌بس در جنگ غزه شد.

حساب کاربری وزارت امور خارجه بلژیک در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) نوشت: «بلژیک حمله به یک مدرسه در غزه را محکوم می‌کند. بر اساس گزارش سازمان ملل متحد، از چهارم ژوئیه تاکنون بیش از ۲۰ حمله به مدارسی که پناهگاه آوارگان بودند انجام شده است که نزدیک به ۳۰۰ نفر در این حملات کشته شده‌اند.»

وزارت خارجه بلژیک همچنین بار دیگر خواستار توقف حملات علیه غیرنظامیان فلسطینی شد و تأکید کرد که «حقوق بین‌المللی بشردوستانه» باید رعایت شود. در ادامه پیام آمده وزارت امور خارجه این کشور اروپایی آمده است: «ما درخواست خود برای آتش‌بس را تکرار می‌کنیم.»

بلژیک حمله صهیونیست‌ها به یک مدرسه در غزه را محکوم کرد
حمله رژیم صهیونیستی به مدرسه‌ مصطفی حافظ در غزه

«سازمان دفاع مدنی» اعلام کرد که در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به یک مدرسه در شهر غزه در روز سه‌شنبه (مدرسه مصطفی حافظ)، دست‌کم ۱۲ فلسطینی به شهادت رسیدند. این مدرسه صدها تن از آوارگان فلسطینی را در خود پناه داده بود.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، رژیم صهیونیستی به‌صورت نظام‌مند تأسیسات غیرنظامی از جمله مدارس، بیمارستان‌ها و اماکن مذهبی را در این جنگ هدف حمله مداوم خود قرار داده است، درحالی‌که شورای امنیت سازمان ملل متحد در قطعنامه‌ای خواستار برقراری آتش‌بس فوری شده است.

در گزارش رسانه ترکیه‌ای آمده است که بر اساس قوانین جنگی، هدف قرار دادن این تأسیسات غیرنظامی مصداق جنایت جنگی محسوب می‌شود.

بلژیک حمله صهیونیست‌ها به یک مدرسه در غزه را محکوم کرد
حمله رژیم صهیونیستی به مدرسه‌ای در غزه

بر اساس آمار اعلام‌شده از سوی مقامات وزارت بهداشت غزه، از ۷ اکتبر ۲۰۲۳ تا امروز حملات رژیم صهیونیستی به غزه بیش از ۴۰ هزار فلسطینی را به شهادت رسانده که بیشتر آن‌ها زنان و کودکان هستند. همچنین بیشتر ۹۲ هزار نفر در این حملات مجروح شده‌اند.

با گذشت بیش از ۱۰ ماه از آغاز جنگ غزه، بخش‌های وسیعی از این باریکه به ویرانه تبدیل شده است. غزه در محاصره شدید قرار دارد و صهیونیست‌ها اجازه ورود غذا، آب پاک و داروی کافی به این باریکه را نمی‌دهند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.