رسانه انگلیسی: آمریکا میانجی آتش‌بس غزه نیست، شریک نسل‌کشی است

یک وبگاه تحلیلی انگلیسی با بررسی عملکرد و سیاست‌های دولت آمریکا در حمایت بی‌قید و شرط از جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه، نوشت: «ایالات متحده یک میانجی معتبر برای دستیابی به توافق آتش‌بس نیست، بلکه شریک نسل‌کشی است.»

به گزارش خبرآنی، بنا بر گزارش‌ها، مقامات ارشد از آمریکا، مصر و قطر، همراه با مقام‌های دیگری از منطقه و سایر نقاط جهان تلاش‌هایی را برای «میانجی‌گری» به منظور دستیابی به آتش‌بس بین اشغالگران صهیونیست و مقاومت فلسطین انجام داده‌اند.

در حالی‌ که حملات وحشیانه و مرگبار رژیم صهیونیستی به فلسطینیان در نوار غزه وارد یازدهمین ماه خود شده است و نیروهای اشغالگر اسرائیلی بیش از ۴۰ هزار فلسطینی، از جمله ۱۷ هزار کودک و ۱۱ هزار زن را به شهادت رسانده‌اند، مقامات آمریکایی با صدای بلند اعلام کردند که کار تل‌آویو با غزه تمام شده است.

آمریکا، مصر و قطر در بیانیه مشترکی که یک روز پس از مذاکره با نمایندگان رژیم صهیونیستی برای آتش‌بس صادر شد، اعلام کردند برای دستیابی به توافق آتش‌بس، زمانی برای تلف کردن وجود ندارد. تحرکات ظاهری سران واشنگتن در شرایطی رخ می‌دهد که از ابتدای جنگ، ایالات متحده بزرگ‌ترین حامی مالی و تسلیحاتی رژیم صهیونیستی باقی مانده و در عمل، تحرکی برای وادار کردن «بنیامین نتانیاهو» به قبول توافق آتش‌بس صورت نداده است.

به نوشته میدل ایست مانیتور، در واقع قطری‌ها و مصری‌ها هیچ نقشی در مذاکرات ندارند. آنها فقط میزبان مذاکرات هستند و خواسته‌ها و مواضع رژیم صهیونیستی و آمریکا را به رهبران مقاومت فلسطین که حاضر به مذاکره مستقیم با اشغالگران صهیونیست نیستند، منتقل می‌کنند.

در حقیقت ایالات متحده سردمدار مذاکرات است، زیرا تنها به «امنیت اسرائیل» و همچنین منافع خود در منطقه توجه دارد. واشنگتن مطلقا و به هیچ وجه نگران رفاه فلسطینیان و اعراب نیست.

میدل‌ایست‌مانیتور: آمریکا میانجی آتش‌بس نیست، شریک نسل‌کشی است
نتانیاهو

برخی با توجه به تلاش‌های ایالات متحده برای «دستیابی به آتش‌بس»، برخی بر این باورند که این کشور به معنای واقعی به دنبال برقراری آتش‌بس در نوار غزه است تا به کشتار و نسل‌کشی اسرائیل علیه فلسطینی‌ها پایان دهد، اما حقیقت درست خلاف این است؛ در واقع آمریکا با دورویی و تزویر، در حال زمان خریدن برای بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی است تا ماموریت خود را مبنی بر رها شدن از دست ساکنان فلسطینی نوار غزه کامل کند.

آمریکا از زمان آغاز این نسل‌کشی، خود را برای جنگی طولانی و ویران‌کننده در نوار غزه تحت‌محاصره و اشغال‌شده آماده کرده است، چراکه غزه تنها مکان در این منطقه است که مزاحم طرح‌های استعمارگرانه آمریکا-اسرائیل به شمار می‌آید. بنابراین، واشنگتن در همان مراحل اولیه تصمیم گرفت از اقدام مقاومت فلسطین در هفتم اکتبر برای از بین بردن حماس استفاده کند، بدون اینکه به هزینه‌های انسانی و نظامی این خواسته توجهی داشته باشد.

روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» در این باره نوشت: «مقامات آمریکایی به‌طور فزاینده برای یک جنگ طولانی‌مدت و مخرب علیه حماس آماده می‌شوند و مقامات دولت بایدن قانون‌گذاران کشور را برای طیف گسترده‌ای از نیازهای دیپلماتیک، سیاسی و نظامی که ممکن است در روزها و هفته‌های پیش‌رو ایجاد شود، آماده می‌کنند.»

میدل‌ایست‌مانیتور: آمریکا میانجی آتش‌بس نیست، شریک نسل‌کشی است
شمال غزه 

این رسانه صهیونیستی همچنین فاش کرد که تل‌آویو درخواست حمایت گسترده تسلیحاتی کرده که این موارد شامل اشتراک اطلاعاتی بیشتر، تکمیل اضطراری سیستم دفاع موشکی گنبد آهنین، گلوله‌های توپ، موشک‌های هدایت‌شونده دقیق و بمب‌هایی با قطر کوچک است.

هاآرتص در گزارشی دیگر نوشت که «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی ایالات متحده به همتای صهیونیست خود درخصوص حمایت «تزلزل‌ناپذیر» بایدن از رژیم صهیونیستی اطمینان داده است.

میدل‌ایست‌مانیتور: آمریکا میانجی آتش‌بس نیست، شریک نسل‌کشی است
مجروح فلسطینی، خان‌یونس

سالیوان به‌علاوه با ترس از اینکه ممکن است متحدان آمریکا در منطقه تحت فشار باشند تا در پاسخ به نسل‌کشی و جنایات جنگی در غزه دست به هر کاری بزنند، تاکید کرد: «ما با شرکای منطقه‌ای کار می‌کنیم تا به هر که می‌خواهد از این وضعیت سوءاستفاده کند، هشدار دهیم.»

پس از جنایات وحشتناک رژیم صهیونیستی و حمایت بی‌قید و شرط و بی‌وقفه ایالات متحده از جنایات جنگی تل‌آویو که خشم بین‌المللی را برانگیخته است، مقامات منطقه و سراسر جهان به اهداف آمریکا و رژیم صهیونیستی پی بردند. از این‌رو، به صراحت از سیاست آنها انتقاد و تاکید کردند که مقاومت فلسطین، به‌ویژه حماس قابل حذف نیست، زیرا این یک نوع قدرت مادی نیست، بلکه یک ایدئولوژی است.

میدل ایست مانیتور در ادامه به حمله متجاوزانه رژیم صهیونیستی به رفح اشاره کرد و آن را نمونه‌ای بارز از حمایت سیاسی واشنگتن از جنایات اسرائیل علیه فلسطینیان برشمرد.

به نوشته این پایگاه خبری، ایالات متحده در ابتدا مدعی شد که حمایت تسلیحاتی از تل‌آویو را به حالت تعلیق درآورده است و قبل از دستیابی به طرحی دقیق برای عملیات محدود در رفح که امنیت غیرنظامیان و آوارگان را تضمین می‌کند، این توقف خدمات‌رسانی را بر نخواهد داشت. اما مقامات آمریکایی برای سرپوش گذاشتن بر حملات مخرب صهیونیست‌ها به شهر جنوبی غزه و در پاسخ به انتقادات در منطقه و در سطح بین‌الملل تنها به تکرار این اظهارات ادامه دادند.

میدل‌ایست‌مانیتور: آمریکا میانجی آتش‌بس نیست، شریک نسل‌کشی است
مادر عزادار فلسطینی

میدل ایست مانیتور همچنین به طرح پیشنهادی آمریکا برای آتش‌بس اشاره کرد که تنها جهانیان را سرگرم کرده است، در حالی‌که ادعا می‌کند حماس با آن مخالف است. واشنگتن نسل‌کشی رژیم صهیونیستی را توجیه کرده و حماس را مسئول آن می‌دانست، اما اشغالگری اسرائیل عامل آن بود.

امروز به چند دلیل بیش از هر زمان دیگری به آتش‌بس نزدیک شده‌ایم. اولین دلیل این است که نیروهای اشغالگر اسرائیلی تقریبا تخریب نوار غزه را کامل کرده‌اند و تا آنجا که ممکن است غیرنظامیان را به شهادت رسانده و ادعا می‌کنند که بیش از نیمی از آنها «شبه‌نظامی» بودند.

دلیل دوم این است که مقامات نظامی صهیونیست به همراه بسیاری از مقامات نظامی آمریکا شروع به بیان این کرده‌اند که کار با غزه تمام شده است. سومین دلیل هم این است که نیروهای اشغالگر اسرائیل تمام مرز بین غزه و مصر را کاوش و تنها تونل‌های متروکه پیدا کرده‌اند  که هیچ نشانه‌ای مبنی بر انتقال اسرای صهیونیست به بیرون از منطقه محاصره‌شده وجود ندارد.

میدل ایست مانیتور، دلیل چهارم را بحران‌های روزافزون اجتماعی، اقتصادی، سیاسی نظامی و غیره در سرزمین‌های اشغالی دانست که باعث ایجاد تفرقه بی‌سابقه در بین سکنه اراضی اشغالی شده است. برخی از سیاستمداران صهیونیست پیش‌بینی می‌کنند که آنها پس از این کابینه هرگز نتوانند یک کابینه باثبات داشته باشند.

این رسانه مستقر در لندن همچنین نوشت: «دلایل بسیار دیگری نیز وجود دارد، اما مهم‌ترین آنها این است که خود ایالات متحده به جایی رسیده است که آنچه در مورد حماس گفته شده را نشان می‌دهد؛ اینکه نمی‌توان حماس را از بین برد.»

ایالات متحده همچنین اطمینان یافته است که پس از نابودی کامل غزه، دیگر هیچ هدف نظامی یا غیرنظامی، از جمله شبکه‌های ارتباطی، آب و فاضلاب، برق، سیستم‌های بهداشت و درمان و آموزش، مساجد، مدارس و دانشگاه‌ها و چیز دیگری وجود ندارد. شبکه تلویزیونی «کان» متعلق به رژیم صهیونیستی هم گزارش داد مقامات نظامی صهیونیست تاکید دارند که عملیات نظامی در غزه تقریبا به پایان رسیده است.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.