43 سال را در محیط‌های جنگ، مدیریت، فرهنگ و امنیت گذراندم

به گزارش خبرنگار حوزه دولت ‌پایگاه خبری خبرآنی، سیدرضا صالحی‌امیری وزیر پیشنهادی دولت چهاردهم برای تصدی وزارتخانه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در جلسه علنی عصر امروز مجلس در تشریح و دفاع از برنامه‌های خود بیان کرد: امروز میراث‌دار امانت هستیم و شرط اول امانتداری، حفظ و سپردن آن به آیندگان است. من 43 سال از عمرم را در محیط جبهه و جنگ، مدیریت اجرایی، فرهنگ، هنر، تدریس و امنیت گذرانده‌ام.

وی افزود: من با آگاهی بر اهمیت این وزارتخانه و برای حفظ تاریخ و تمدن ایران عزیز وارد این عرصه شده‌ام. در دولت وفاق ملی، میراث فرهنگی ظرفیت غنی برای تحکیم وفاق، هویت ملی و توسعه گردشگری داخلی و خارجی است. گردشگری فرهنگی، سلامت، دریایی، کشاورزی، پیشرفت، بوم‌گردی و دفاع مقدس از گونه‌های گردشگری این سرزمین‌اند.

وزیر پیشنهادی گردشگری عنوان کرد: این حوزه از اشتغال‌زاترین عرصه‌ها در کشور است. فصل مستقل در برنامه هفتم برای حمایت از میراث، صنایع دستی و گردشگری ابلاغ شده است. سیاست، برنامه و خط مشی من تحقق سیاست کلی، برنامه هفتم و چشم‌انداز قرار دادم و برای اجرای آن نیازمند حمایت، نظارت و پشتیبانی نمایندگان مجلس هستم.

صالحی‌امیری گفت: کشور ما یک میلیون اثر تاریخی بزرگ دارد و توانسته‌ایم در چهار دهه گذشته 35 هزار اثر را در فهرست آثار ملی و 28 اثر را در فهرست اثار جهانی ثبت کنیم. ایران جزو ده کشور نخست دنیا در صنایع ناملموس است و جایگاه ما در صنایع ملموس جایگاه پنجم را داریم.

ادامه دارد...

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.