وزیر خارجه مصر: امیدواریم اسرائیل تمایل صادقانه برای توقف جنگ داشته باشد

وزیر خارجه مصر در دیدار با همتای آمریکایی خود در قاهره تأکید کرد این کشور امیدوار است رژیم صهیونیستی تمایل سیاسی صادقانه برای توقف جنگ غزه را داشته باشد.

به گزارش خبرآنی، «بدر عبدالعاطی» وزیر خارجه مصر در دیدار امروز (سه‌شنبه) با «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا در قاهره گفت: ما امیدواریم دور آتی مذاکرات غزه شاهد تمایل سیاسی صادقانه اسرائیل برای توقف جنگ غزه باشد. این تنها راه نه فقط برای پایان دادن به رنج و مشکلات غیرنظامیان در غزه بلکه برای ممانعت از وخیم شدن و افزایش شدت تنش در منطقه است.

طبق گزارش سما، وزیر خارجه مصر گفت: دیدگاه مصر و تمام کشورهای منطقه درباره آینده ثبات در خاورمیانه مبتنی بر ایجاد راهکاری دائم و عادلانه برای مسئله فلسطین و تضمین تشکیل کشور مستقل فلسطین در مرزهای ۱۹۶۷ به پایتختی قدس شرقی است.

وزیر خارجه آمریکا نیز تأکید کرد که درباره رسیدن هرچه سریع‌تر به توافق آتش‌بس در غزه با مصر هم‌عقیده است.

دو طرف در این دیدار همچنین درباره وضعیت سودان و مذاکرات ژنو درباره بحران این کشور و سایر تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله اوضاع لیبی و شاخ آفریقا، امنیت دریای سرخ و تلاش‌ها برای حل و فصل نزاع‌ها در منطقه صحبت و توافق کردند که به هماهنگی و رایزنی در دوره آتی درباره وضعیت غزه و مهار تنش در منطقه ادامه بدهند.

آنتونی بلینکن پس از ورود به شهر «العلمین» مصر با «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور این کشور نیز دیدار و رایزنی کرد و دو طرف آخرین تحولات منطقه و در راس آن تحولات جنگ غزه و مذاکرات آتش‌بس میان میانجیگران و رژیم صهیونیستی و جنبش حماس را مورد بررسی قرار دادند.

بلینکن بعد از سفر به سرزمین‌های اشغالی وارد مصر شد و قرار است به قطر نیز برود.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.