رضوانی: باید به صورت گلخانه‌ای کار کنیم

به گزارش خبرنگار ورزشی پایگاه خبری خبرآنی، محسن رضوانی رئیس فدراسیون شنا و ورزش‌های آبی در نشست خبری اظهار داشت: یک المپیک دیگر‌ گذشت و ما باید حسرت مدال‌های ورزش‌های آبی را بخوریم.

وی افزود: تلاش و مدال آوری کشتی‌گیران و تکواندوکاران را دیدیم و به نظر من موفقیت در بازی‌های المپیک یعنی مدال آوری در رشته‌های پایه، یعنی شنا و دوومیدانی.

محسن رضوانی با اشاره به لزوم مدال آوری در بازی‌های المپیک اظهار کرد: در المپیکی که گذشت من خیلی غصه خوردم که با موفقیت و کسب مدال شنا سرمان را بالا بگیریم مثل ژیمناستیک در بازی‌های آسیایی و کسب مدال احسان حدادی در بازی‌های المپیک لندن و ما در بازی‌های المپیک زمانی که محمد علیرضایی در ماده 100 متر قورباغه شنا کرد به مدال نزدیک شدیم.

وی ادامه داد: کسب ورودی شنا در بازی‌های المپیک موفقیت است اما گره اصلی کار ما ساختار درست است چون بازیکنان باید از سن پایه شنا کنند. باید فضا و امکانات مهیا باشد. ما یک استخر نداریم بارها تقاضا کرده‌ام که یک استخر در اختیار هیئت‌های شنای  ما باشد.

رئیس فدراسیون شنا و ورزش‌های آبی خاطرنشان کرد: در واترپلو قهرمانی آسیای جوانان، تیم‌های چین و قزاقستان را بردیم و کار ما در واترپلو پایه شکل گرفته است اما در شنا چی؟ باید یک موفقیت کسب کنیم تا دیده شویم.

وی در خصوص مذاکره با مربی آمریکایی شنا گفت: برای توسعه شنا با آقای باو بامن که مربی مایکل فلپس بوده است صحبت کرده‌ایم. ما باید بحث حضور ورزشکاران کشورمان را به صورت گلخانه‌ای در کمپ‌های معتبر دنیا باز کنیم. برای تمرین سامیار عبدلی با یکی از این مربیان مذاکره کرده ایم.

رضوانی در عین حال اضافه کرد: ما این امکان داریم که در رشته شنا در بازی‌های آسیایی جایگاه خوبی کسب کنیم.

وی درخصوص واترپلو گفت: تیم ملی واترپلو به تورنمنت روسیه اعزام می‌شوند. درصدد فراهم کردن شرایط بهتری برای تیم ملی واترپلو هستیم. مهری و صدری به تیم ملی واترپلو اضافه شده‌اند که می توانند به تیم کمک کنند. بعد از قهرمانی آسیا اگر جزو دو تیم‌ اول باشند می توانند به مسابقات جهانی راه پیدا کنند.

رصوانی در پاسخ به سوال خبرنگاری درخصوص قرارداد 30 میلیون تومانی شناگران اظهار داشت: رقم قراردادهای شناگران در لیگ‌ شنای ما همین مبالغ است و پول زیادی به شنا داده نمی‌شود. سعی  کردیم از طرق دیگری به سامیار کمک کنیم و جوایز خوبی گرفت اما این مبالغ در مقایسه با مایو 300 یورویی رقم زیادی نیست.

رئیس فدراسیون شنا و ورزش‌های آبی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به مشکل سخت افزار اشاره و خاطرنشان کرد: چند دایو و سکو گرفتیم اما از این ابزارها در کشور نداریم. در کشور استخر زیاد است اما استخر حرفه‌ای که شناگر بتواند شنا کند نداریم.

وی درباره استخر آزادی افزود: استخر آزادی آبروی کشور ماست که از توان ما خارج است که بتوانیم تعمیر و نگهداری کنیم و باید به آن توجه شود.

رضوانی همچنین درخصوص سامیار عبدلی و عملکردش در بازی‌های المپیک گفت: یک ماه قبل خودش را به اوج رسانده بود برای حمله برای کسب ورودی المپیک و نتوانست در این بازی‌ها رکورد خودش را کسب کند. اما فدراسیون ما از لحاظ مالی به عنوان سه رشته نگاه نمی‌شود. باید به شنا و دوومیدانی توجه شود.

رئیس فدراسیون شنا و ورزش های آبی یادآور شد: یکی از اتفاقات بدی که در شنا باب شده است به بچه‌های کوچک مکمل می‌دهند که توان رقابت را از آنها می‌گیرند.

وی همچنین به بودجه کم فدراسیون اشاره کرد و گفت: متاسفانه به ما به عنوان فدراسیونی که سه رشته است توجه نمی‌شود و بودجه ما 35 میلیارد با خرید تجهیزات است.

رضوانی درخصوص شیرجه‌رو ایرانی ساکن در کانادا افزود: سام واژیر در شیرجه ورزشکار خوبی است که در کانادا کار می‌کند ما او را حفظ کنیم تا برای تیم ملی کشورمان مسابقه دهد.

وی با تاکید بر اینکه با شرایط کنونی فدراسیون باید به صورت گلخانه‌ای کار کنیم و افزود: ما با این روش می‌توانیم به موفقیت برسیم تا جایگاه خوبی برسیم برای اینکه طرح ملی است که باید آموزش و پرورش پای کار باشد.

رضوانی درباره نظارتش در بازی‌های المپیک گفت: جزو کمیته فنی فدراسیون جهانی هستم. نظارت مسابقات مهمی را به من دادند و تا سال آینده انتخابات دور بعد فدراسیون جهانی است که من قرار است برای هیئت رئیسه شرکت کنم.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم
برچسب ها :

رضوانی گلخانه

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.