عفو بین‌الملل خواستار تحقیقات درباره خشونت پلیس آلمان علیه حامیان فلسطین شد

سازمان عفو بین‌الملل در پی انتشار ویدیویی از ضرب وشتم یک معترض حامی فلسطین توسط پلیس آلمان در برلین، خواستار تحقیقات درباره خشونت‌ها پلیس شد.

به گزارش خبرآنی، دفتر سازمان عفو بین‌الملل در آلمان در پستی که در رسانه اجتماعی «ایکس» منتشر کرد نوشت: «انتشار ویدیوها و گزارش‌ها از برخورد افراطی پلیس با معترضان در یک تظاهرات همبستگی با فلسطین در روز شنبه در برلین  ما را نگران کرده است.»

در پی برگزاری تظاهرات حامیان فلسطین در روز شنبه در شهر برلین تصاویری در شبکه‌های اجتماعی از خشونت‌ ماموران پلیس آلمان علیه شرکت‌کنندگان در این تظاهرات که برخی از آن‌ها کم‌ سن و سال بودند انتشار یافت.

دفتر عفو بین‌المللی در کشور آلمان تصریح کرد: «ما خواستار تحقیقات مستقل درباره ماموران پلیس دخیل در این خشونت هستیم.»

در یکی از ویدیوهای پربازدید از خشونت پلیس آلمان، ماموران این نیرو در ضمن تلاش برای دستگیر کردن یک معترض نوجوان، او را به روی زمین پرت کرده و مورد ضرب وشتم قرار می‌دهند. در ویدیوی دیگر نیز یک مامور پلیس آلمانی معترض زنی را به روی زمین پرتاب می‌کند و بعدا ماموران برای دستگیر کردن او اقدام می‌کنند.

به نوشته پایگاه «میدل ایست مانیتور»، مقام‌های آلمان پیشتر تلاش کرده بودند تظاهرات حامیان فلسطین در این کشور که هم گام با تظاهرات حامیان فلسطین در نقاط دیگر جهان از زمان شروع جنگ رژیم صهیونیستی در غزه ادامه پیدا کرده را ممنوع کنند و پلیس آلمان بارها این تظاهرات را با توسل به خشونت و رفتار بی‌رحمانه سرکوب کرده است.

حامیان فلسطین از همه اقشار جامعه آلمان با وجود این سرکوبگری همچنان به تظاهرات خود در همبستگی با فلسطین و محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی در غزه ادامه می‌دهند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.