درخواست خانواده‌های اسرای صهیونیست از میانجی‌ها

خانواده اسرای صهیونیست از طرف‌های میانجی در مذاکرات تبادل اسرا میان جنبش حماس و رژیم صهیونیستی یعنی کشورهای قطر، مصر و آمریکا خواستند به تلاش‌هایشان برای بازگرداندن اسرا ادامه دهند. این در حالی است که امروز ارتش رژیم صهیونیستی و شین‌بت از کشف و انتقال اجساد ۶ اسیر صهیونیست از غزه خبر دادند.

به گزارش خبرآنی، خانواده‌های صهیونیست‌های بازداشت شده در نوار غزه با ارسال پیامی برای «عباس کامل» رئیس دستگاه اطلاعات مصر، «محمد بن عبد الرحمان آل ثانی» نخست وزیر و وزیر خارجه قطر و «ویلیام برنز» رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا)، از آنها خواستند به تلاش‌های خود برای بازگرداندن این افراد در چارچوب قرارداد تبادلی با جنبش حماس شامل برقراری آتش‌بس در نوار غزه ادامه دهند.

سه کشور قطر، مصر و آمریکا میانجیگری میان جنبش حماس و رژیم صهیونیستی را جهت امضای قرارداد تبادل اسرا و برقراری آتش‌بس در غزه بر عهده دارند و پیش‌بینی می‌شود دور جدید مذاکرات طی روزهای آتی در قاهره ازسرگرفته شود.

خانواده‌های اسرای صهیونیست «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی را متهم می‌کنند که به دلیل منافع شخصی و سیاسی خود ناشی از هراسش از فروپاشی کابینه ائتلافی تحت ریاستش، فرصت‌های دستیابی به قرارداد تبادل را نابود می‌کند.

آنها در پیامی تاکید کردند که از تلاش میانجی‌ها برای پایان دادن به جنگ و هرگونه اقدام لازم برای بازگرداندن اسرا حمایت می‌کنند.

این خانواده‌ها در ادامه نیز به نمایندگی از بیشتر صهیونیست‌های ساکن اراضی اشغالی که موافق توافق آتش‌بس و آزادسازی اسرا هستند، قدردانی عمیق خود را از تلاش‌های مستمر میانجی‌ها و تعهدشان به نهایی کردن هرچه سریع‌تر قرارداد ابراز و اظهار کردند: مایل هستیم توجه شما را به کارزار بی‌سابقه‌ای جلب کنیم که ماه گذشته در «اسرائیل » انجام شد و حمایت گسترده مردمی از توافق را نشان داد و البته نظرسنجی‌ها به صورت مستمر نشان می‌دهند که اکثریت قریب به اتفاق شهروندان این توافق ار تایید می‌کنند.

همچنین آنها تاکید کردند که این حمایت مردمی در تظاهرات‌های منظمی که در تمامی نقاط اراضی اشغالی برگزار می‌شود و در اظهارات چهره‌های اصلی جامعه صهیونیست نمایان است.

در ادامه این پیام خطاب به میانجی‌ها آمده است: «تلاش‌های دیپلماتیک سابق شما به آزادی بیش از ۱۰۰ نفر (در قرارداد اول در نوامبر ۲۰۲۳) منجر شد و به همین دلیل مردم (صهیونیست‌های ساکن اراضی اشغالی) در این روزهای سخت خوش‌بین هستند. ما بر این باور هستیم که مذاکرات کنونی تحت نظارت شما می‌تواند و باید موفقیت‌آمیز باشد. ما از تلاش‌های شما برای بازگرداندن تمامی اسرای باقی مانده، پایان دادن به جنگ در غزه، ممانعت از تنش منطقه‌ای و ایجاد راهی دیپلماتیک برای بهبود و صلح حمایت می‌کنیم.»

آنها در ادامه پیام خود تاکید کردند که تنها با امضای قرارداد «امکان برقراری امنیت برای همه وجود خواهد داشت و بازسازی نوار غزه و شهرک‌های نزدیک به مرزها نیز ممکن خواهد شد و خانواده‌های اسرا در کنار عزیزانشان جمع خواهند شد.»

خانواده‌های اسرای صهیونیست همچنین تاکید کردند که امضای چنین توافقی به منزله گام مهمی روبه‌جلو و در مسیر خروج از شرایط دشوار کنونی و به سوی آینده‌ای بهتر خواهد بود.

آنها در پایان نیز خطاب به میانجی‌ها تاکید کردند: «از شما می‌خواهیم به تلاش‌های خوب خود ادامه دهید و در مورد انجام تمام اقدامات لازم برای متقاعد کردن 2 طرف به انعطاف‌پذیری و امضای توافق تردید نکنید. اگر کار را انجام دهید، حمایت گسترده‌ای را از سوی مردم ما دریافت خواهید کرد و ما می‌خواهیم شما این را بدانید.»

از سوی دیگر مرکز رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی امروز سه‌شنبه اعلام کرد ارتش این رژیم و سرویس جاسوسی شین‌بت شامگاه دوشنبه اجساد ۶ اسیر صهیونیست را در غزه پیدا کرده و توانستند آنها را از نوار غزه بیرون آوردند. در پی انتشار این خبر خانواده‌های اسرای صهیونیست اعلام کردند، از کابینه نتانیاهو و میانجی‌ها می‌خواهند همین امروز به یک قرارداد تبادل برسند.

در همین رابطه رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند همه این ۶ اسیر که امروز اجسادشان پیدا شده، زمانی که به اسارت درآمدند، زنده بودند و بعدها جان خود را از دست دادند.

درخواست خانواده‌های اسرای صهیونیست از میانجی‌ها
سربازان ارتش صهیونیستی در نوار غزه

خانواده‌های اسرای صهیونیست شامگاه دوشنبه نیز در مقابل هتل کمپینسکی در تل‌آویو، جایی که «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا در آن حضور دارد، دست به تظاهرات زده و شعار «ما اکنون توافق می‌خواهیم» سر دادند.

رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ پس از آغاز عملیات طوفان الاقصی توسط نیروهای جنبش حماس، با حمایت آمریکا حملات ویرانگر خود علیه نوار غزه را آغاز کرد و با نادیده گرفتن قطعنامه شورای امنیت برای متوقف کردن فوری این حملات و دستورالعمل‌های دیوان بین‌المللی دادگستری برای اتخاذ تدابیری جهت جلوگیری از نسل‌کشی و تلاش برای بهبود وضعیت انسانی در غزه، به حملات خود ادامه می‌دهد.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.