اتابک: توسعه اقتصادی باید با ورود تکنولوژی برنامه‌ریزی شود

به گزارش خبرنگار حوزه دولت ‌پایگاه خبری خبرآنی، سید محمد اتابک وزیر پیشنهادی دولت برای تصدی وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت در جلسه علنی عصر امروز مجلس در تشریح دیدگاه‌ها و برنامه‌هایش عنوان کرد: امیدوارم با همراهی نمایندگان و فعالان عرصه صنعت، معدن و تجارت کشور در اجرای برنامه‌ها بتوانم خدمتگزار باشم.

وی افزود: برنامه‌های بنده در چارچوب اسناد بالادستی، برنامه هفتم توسعه، سیاست‌های کلی ابلاغی و سند چشم‌انداز تدوین شده است. در حوزه سیاستگذاری و برنامه‌ریزی راهبردی اجرای دقیق برنامه‌ها طبق مبانی علمی، تخصصی، کارآمدی، پاک‌دستی و وفاق تکیه کرده‌ام.

وزیر پیشنهادی صمت خاطر نشان کرد: در گام دوم انقلاب باید برنامه‌های ما با هدف ارتقای تولید به‌عنوان موتور محرک اقتصاد، افزایش توان داخلی، حرکت به سمت اقتصاد بدون نفت، مدیریت بازار و موازنه عرضه و تقضا در دسترس باشد. باید کالا برای همگان و اقشار آسیب‌پذیر در دسترس باشد و تدوین برنامه وزارت صمت با در نظر گرفتن شرایط فعلی بر تلاش برای خنثی‌سازی اثرات تحریم‌هاست.

اتابک گفت: باور دارمعلیرغم اشراف از سختی مسیر و چالش‌های موجود به‌ویژه تامین منابع مالی می‌توان با تکیه بر انسجام‌بخشی، هماهنگی در لایه‌های سیاستی و با بهره‌مندی از مردمی‌سازی اقتصاد، تولیدات ساخت‌محور، مدیریت واردات و تنظیم بازار را محقق کنیم. برنامه هفتم توسعه در بخش صنعت، معدن و تجارت در مسیر اشتغال پایدار بهبود معیشت مردم گامی موثر است.

وی اظهار داشت: هدفگذاری ما برای این وزارتخانه در تحقق اسناد و چشم‌انداز است. کسب جایگاه اول صنعتی به‌راحتی قابل دسترسی نیست و در منطقه اول شدن نیازمند تلاش زیادی دارد و توسعه اقتصادی باید با ورود تکنولوژی و ورود به عصر جدید برنامه‌ریزی شود. اقتصاد دانش‌بنیان یکی از برنامه‌های ماست.

ادامه دارد...

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.