ایجاد شبکه‌ای قدرتمند توسط ایران برای ساماندهی جبهه مقاومت

به گزارش خبرنگار دفاعی ‌پایگاه خبری خبرآنی، امیر عزیز نصیرزاده وزیر پیشنهادی دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در دفاع از برنامه پیشنهادی خود عنوان کرد: در حال حاضر شرایط منطقه و جهان در حوزه‌های مختلف قدرت به گونه‌ای است که تغییرات محیطی به سرعت در حال رخ دادن است و فناوری‌های نوین و غافلگیر کننده در حال ظهور و بروز است و معادلات منطقه و جهان پیچیده و نظم تک قطبی به رهبری آمریکا را پس زده است.

وی افزود: در چنین وضعیتی فشارهای استکبار جهانی و اذناب منطقه‌ای آن در حوزه‌های مختلف بر جبهه مقاومت و جمهوری اسلامی ایران افزایش یافته است و تحریم‌های ظالمانه در حوزه نظامی و امنیتی علیه کشورمان با شدیدترین کنترل‌ها اعمال شده است.

امیر نصیرزاده عنوان کرد: بعد از وعده صادق، رژیم صهیونیستی بیش از گذشته ماهیت تنش زا و غیر انسانی خود را با کمک آمریکا به نمایش گذاشته است و با ترورهای ناجوانمردانه از خطوط قرمز مخاصمه مستقیم عبور کرده و مجموعه این شرایط ایران را تحت تاثیر قرار داده است. در این شرایط ایران توانسته جایگاه ممتازی در منطقه کسب کرده و بنیان‌های جبهه مقاومت را مستحکم کند.

وزیر پیشنهای دفاع گفت: عمق راهبردی ایران نسبت به قبل تغییر شگرفی کرده و مسیر نوید بخشی برای تولید و بازتولید قدرت برای ایفای نقش در منطقه و فرامنطقه پیش روی قرار داده است. همانطور که دشمن تلاش می‌کند تا ائتلاف‌هایی علیه ما سامان دهد، ایران هم با ایجاد شبکه‌ای قدرتمند توانایی‌های خود را در راستای جبهه مقاومت و جبهه ضد استکباری ساماندهی کرده است.

امیر نصیرزاده اظهار داشت: کسب قابلیتهای راهبردی نیروهای مسلح و جبهه مقاومت نیازمند تحول و نوآوری در پشتیبانی دفاعی است.

وی ادامه داد: باید با دیپلماسی فعال از ظرفیت‌های خارجی برای تامین و صدور توانایی‌های خود اقدام کنیم. وزارت دفاع در چهار سال پیش رو در راستای تحقق سیاست‌های کلی نظام برنامه‌های خود را با رویکرد جهادی و با هدف پشتیبانی موثر از نیروهای مسلح و جبهه مقاومت تدوین کرده و تلاش می‌کنیم با اجرای پروژه‌های تحقیقاتی متناسب با تهدیدات، توان خود را بر اساس دانش روز ارتقا دهیم. برای این منظور از کلیه ظرفیت‌های دانشگاهی و همچنین تجربیات نبردهای اخیر استفاده می‌کنیم.

وزیر پیشنهای دفاع افزود: یکی از مهمترین برنامه‌های ما در وزارت دفاع استفاده از ظرفیت پیمان‌های بین المللی است که در آنها عضو شده‌ایم و استفاده از تمامی ظرفیت‌هایی است که در اختیار داریم.

ادامه دارد...

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.