ژنرال صهیونیست: طولانی کردن جنگ خطرناک‌تر از شکست ۷ اکتبر است

ژنرال سرشناس صهیونیست و از رهبران حزب کارگر رژیم صهیونیستی تأکید کرد جنگ غزه به ابزاری در دست نتانیاهو برای تحقق اهداف سیاسی تبدیل شده است.

به گزارش خبرآنی، «یائیر گولان» رهبر حزب کارگر رژیم صهیونیستی اعلام کرد: طولانی کردن جنگ تهدیدی برای امنیت اسرائیل است. راه حل، امضای معامله تبادل اسرا و آتش‌بس است.

وی در مقاله‌ای در روزنامه هاآرتص نوشت: گناه رها کردن امنیت اسرائیل و شکست مکرر و طولانی کردن غیرضروری جنگ بزرگتر از مسئولیت مستقیم شکست هفتم اکتبر است. ادامه جنگ بهای سنگینی برای سربازان و رهبرانی دارد که بعد از ۴۵ روز از جنگ مستمر تمرکز خود را از دست داده‌اند.

گولان افزود: جنگ به وسیله‌ای برای تحقق اهداف سیاسی کسانی تبدیل شده است که از مسئولیت‌های امنیتی فرار می‌کنند. در رأس این‌ها بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل است که نگران پیامدهای پایان جنگ است. چیزی که ما اکنون به آن نیاز داریم رسیدن به توافق، آتش‌بس در جنوب و شمال، بازگشت شهرک‌نشینان به منازلشان، اصلاح آسیب‌های نظامی و غیرنظامی و برگزاری فوری انتخابات است.

این ژنرال اسرائیلی بازنشسته که سابقا فرمانده ستاد ارتش اشغالگر صهیونیستی بود، گفت: به‌رغم اینکه آمریکا کمک‌هایی به ارزش چند میلیارد دلار ارائه کرده است و بخش صنایع نظامی با شتاب کار می‌کند، کمبود شدیدی در مواد اصلی وجود دارد. اگر با سربازان ذخیره صحبت کنید میزان این کمبود نگران‌کننده را درک خواهید کرد.

بنیامین نتانیاهو بارها با مطرح کردن شروط جدید در معامله تبادل اسرا و آتش‌بس در غزه کارشکنی کرده است. وی نگران این است که برخی وزرای تندرو این رژیم در صورت امضای معامله از کابینه کناره‌گیری کنند و در نتیجه ائتلاف کابینه وی از هم بپاشد و قدرت را از دست بدهد. برخی مسئولان رژیم صهیونیستی اذعان می‌کنند که نتانیاهو به خاطر اهداف سیاسی خود جنگ را طولانی کرده است.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.