پس از اعلام همکاری با بازرس مولر؛ وکیل کاخ‌سفید کنار می‌رود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دونالد ترامپ خبر داده دان مک‌گان، وکیل کاخ‌سفید به زودی کنار خواهد رفت. چند روز پیش گزارش شد مک‌گان با بازرس ویژه رابرت مولر در پرونده ترامپ - روسیه همکاری کرده است.

ترامپ امروز (چهارشنبه ۲۹ اوت) ضمن اعلام این خبر در توییتر نوشت مک‌گان پاییز امسال و پس از پایان یافتن فرآیند انتخاب قاضی جدید دیوان عالی آمریکا از تیم حقوقی کاخ‌سفید جدا خواهد شد.

جدایی این وکیل ارشد که مسئولیت حقوقی امور کاخ‌سفید را بر عهده داشت پس از آن روی می‌دهد که چند روز پیش رسانه‌های آمریکایی گزارش دادند مک‌گان طی چند ماه گذشته با تیم بازرس ویژه پرونده ادعایی نقش روسیه در انتخابات سال ۲۰۱۶ همکاری گسترده کرده است.

ترامپ همواره این تحقیقات را پوچ و بی اعتبار خوانده و آن را "نقشه" دموکرات‌ها برای بی‌اعتبار کردن پیروزی او در انتخابات نوامبر سال ۲۰۱۶ دانسته است.

با وجود این که جدایی وکلای کاخ‌سفید در دوران بر سرکار بودن یک دولت رویدادی غیرمعمول نیست، اما هم‌زمانی انتشار این گزارش‌ها با خبر جدایی دان مک‌گان باعث شده رسانه‌های آمریکایی فرضیه "نارضایتی و شکراب شدن" رابطه آقای ترامپ با وکیل کاخ‌سفید را طرح کنند.

این شائبه از آنجا قوت گرفته که مک‌گان در ستاد انتخاباتی ترامپ هم فعالیت داشت و وکالت این ستاد را از سال ۲۰۱۵ بر عهده داشت.

بدین ترتیب جدایی او، فهرست نام‌های برجسته تیم ترامپ که در ۲۰ ماه گذشته کاخ‌سفید را ترک کرده‌اند طولانی‌تر خواهد کرد.

ترامپ خبر جدایی دان مک‌گان را امروز در حالی منتشر کرده که یکی از دوستان نزدیک این وکیل حقوقی به واشنگتن‌پست گفته آقای مک‌گان خودش هم تصمیم داشته پاییز از کاخ‌سفید جدا شود.

هر چند مک‌گان تاکید کرده از تصمیم خود برای ترک کاخ‌سفید چیزی به آقای ترامپ نگفته بوده و اکنون از توییت رئیس‌جمهوری متعجب شده است.

آن‌طور که گزارش شده مک‌گان برای همکاری با تحقیقات ترامپ-روسیه سه بار با بازرسان گفتگو کرده و در مجموع حدود ۳۰ ساعت به سوالات ماموران وزارت دادگستری که تحت ریاست رابرت مولر فعالیت می‌کنند پاسخ داده است.

روزنامه نیویورک تایمز پیش‌تر گزارش کرده بود که مک‌گان با تیم بازرس مولر "همکاری گسترده" کرده است.

آنتونی زوکر، گزارشگر دفتر واشنگتن بی‌بی‌سی می‌گوید دان مک‌گان وکیل دو آتشه ترامپ بوده و از ژوئیه سال ۲۰۱۵ که آقای ترامپ اعلام کرد وارد کارزار انتخابات می‌شود همواره در کنار او بوده است.

از نظر آنتونی زوکر اگرچه جدایی دان مک‌گان می‌تواند تنها یک تصمیم شغلی و حرفه‌ای باشد، اما گزارش‌های پیرامون همکاری این وکیل با بازرس مولر و اینکه آقای مک‌گان درباره اخراج بازرس ویژه و یا عفو پل منافارت، رئیس قبلی ستاد آقای ترامپ، با رئیس‌جمهوری اختلاف نظر داشته، جدایی او را پرحاشیه خواهد کرد.

با وجود این، ترامپ در واکنش به علنی شدن همکاری دان مک‌گان با بازرس مولر گفته بود که خود او اجازه چنین همکاری‌هایی را به کارمندان کاخ‌سفید را داده است.

برچسب ها :

اعلام همکاری بازرس

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.