مدارس غیردولتی به دلیل آزادی نوآوری بیشتری دارند

به گزارش گروه اجتماعی پایگاه خبری خبرآنی؛ غلامعلی حدادعادل عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و عضو شورای نظارت بر مدارس غیردولتی در مراسم افتتاحیه جشنواره آفرینو (اولین جشنواره و نمایشگاه ملی ابتکارات و خلاقیت‌های مدارس غیردولتی) که صبح امروز 14 مردادماه در سالن همایش‌های پژوهشکده نفت برگزار شد، تربیت نسل آینده را بهترین خدمت به کشور دانست و افزود: معلم همیشه وجود خود را در شاگرد خود می‌بیند و این نعمت بزرگی است.

وی ادامه داد: هم اکنون شاهد مسابقه نوآوری در دنیا هستیم هر فردی در این مسابقه فعالتر باشد برتر خواهد بود، جهان امروز عرصه رقابت در نوآوری‌هاست.

حدادعادل ادامه داد: نوآوری در آموزش و پرورش بیش از جاهای دیگر، میدان دارد. نوآوری فرایند مشترک بین معلم و دانش‌آموز و یک کار انسانی متقابل است. آموزش و پرورش میدان گسترده نوآوری است اما مدارس غیردولتی نیز امکان نوآوری بیشتری دارند؛ نوآوری مستلزم سه شرط است از جمله فردی می‌تواند نوآوری کند که فکر کند، اعتماد به نفس و داشتن آزادی نیز از دیگر شروط نوآوری است. در مدارس غیردولتی سومین شرط (آزادی) بیشتر از مدارس دولتی وجود دارد.

وی تصریح کرد: مدرسه دارها می‌توانند برای مدارس دولتی پیشران تحول باشند وقتی مدارس غیردولتی نوآوری کنند، سطح مدارس دولتی نیز بالا می‌رود و رقابت سازنده‌ای بین مدارس دولتی و غیردولتی در کشور مدیریت می‌شود.

حدادعادل تأکید کرد: از همه مدیران مدارس غیردولتی در خواست دارم تربیت مدیریتی را در مدارس فراموش نکنند، نوآوری فقط در آموزش و تجهیزات نیست بلکه جنبه‌های مختلف دارد و باید بتوان دانش‌آموزان را مدیر تربیت کرد.

وی با بیان اینکه نباید نوآوری در عرصه‌های مدیریتی فراموش شود، گفت: به فکر این نباشیم که دانشمند تربیت کنیم باید بتوانیم دانشمند با عرضه و مدیر تربیت کنیم که او با دانش خود بتواند کشور را اداره کند.

در ادامه، روح‌الله لطفی دبیر جشنواره آفرینو اظهار کرد: جشنواره آفرینو از جنس خلاقیت و نوآوری است که به عنوان اولین جشنواره نوآوری در حوزه مدارس غیردولتی برگزار می‌شود و اهدافی مانند شناسایی ابتکارات و ترویج و تسری این ابتکارات در مدارس سراسر کشور را دنبال می‌کند.

وی افزود: با ارائه فراخوان رسمی در دی ماه، این جشنواره با محور و موضوعات نوآوری در فرایندهای تربیتی، نوآوری در طراحی فرایندهای آموزشی و پژوهشی، نوآوری در نوع مدیریت مدارس، نوآوری در نوع مشارکت و تعاون، نوآوری در محیط‌های تعلیم و تربیت براساس تنوع محیط‌های یادگیری در سند تحول بنیادین، نوآوری در مبانی نظام تعلیم و تربیت برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: بیش از 6 هزار اثر به دبیرخانه این جشنواره رسیده است و داوری در سه سطح منطقه‌ای، استانی و کشوری انجام شده و در نهایت 20 اثر داوری شده است که در مراسم اختتامیه آثار برتر معرفی می‌شوند.

لطفی اعلام کرد: کارگروه تسری ابتکارات در آموزش و پرورش بعد از جشنواره شکل می‌گیرد و محتواهایی تهیه می‌شود تا به کل کشور ارسال شود.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.