«معاریو» مدعی طرح آمریکایی برای تشکیل «نیروی حافظ صلح» در غزه شد

روزنامه عبری «معاریو» از طرح آمریکایی در حال بررسی دولت آمریکا برای تشکیل به اصطلاح «نیروی حافظ صلح» در غزه پس از پایان جنگ جاری در این باریکه با مشارکت کشورهای عربی خبر داد.

به گزارش خبرآنی، این روزنامه عبری تاکید کرد که رژیم صهیونیستی به طور مخفیانه در حال بررسی راه حلی برای یکی از بزرگترین موانع بر سر مساله «روز بعد» یعنی کنترل نوار غزه است.

بر اساس گزارش این روزنامه عبری که بر اساس گزارش‌های واشنگتن پست آمریکایی منتشر شده است، نشست سه جانبه هفته گذشته در ابوظبی به میزبانی «عبدالله بن زاید»، وزیر امور خارجه امارات و با حضور برت مک گورک، مشاور ارشد جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در امور خاورمیانه و «تام سالیوان»، مشاور وزارت امور خارجه به نمایندگی از ایالات متحده و با حضور «ران درمر»، وزیر امور استراتژیک که به نخست وزیر بنیامین نتانیاهو نزدیک است، از طرف صهیونیست‌ها درباره «اصلاح» تشکیلات خودگردان فلسطین با همکاری کشورهای عربی و اروپایی و تشکیل نیروی حافظ صلح در نوار غزه برگزار شد.

این روزنامه توضیح داد که هدف اعطای «حکم تثبیت» به تشکیلات خودگردان اصلاح شده است که ممکن است توسط سلام فیاض که از سال ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۳ به عنوان نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین خدمت کرده است، رهبری شود.

امارات گفته از تشکیلات خودگردان فلسطین خواهد خواست که از کشورهای مختلف حمایت نظامی و اطلاعاتی دریافت کند.

بر اساس این گزارش، علی رغم مخالفت شدید نتانیاهو با تشکیلات خودگردان، درمر در این نشست تاکید کرد که اسرائیل ممکن است در سکوت با این موضوع موافقت کند.

این مقامات گفتند کشورهای عربی که به عنوان حامیان بالقوه این طرح ظاهر شده‌اند عبارتند از مصر، مراکش، قطر و امارات متحده عربی.

سایر کشورهای حامی طرح ایالات متحده شامل ایتالیا، برزیل، رواندا، اندونزی و شاید یکی دیگر از کشورهای پیشگام از آسیای مرکزی هستند و ایالات متحده نیز در این فهرست غایب نیست.

بر اساس این گزارش، واشنگتن در فرماندهی و کنترل و همچنین پشتیبانی لجستیکی از پایگاهی نزدیک به نوار غزه در مصر کمک خواهد کرد.

بر اساس آنچه این روزنامه گزارش داد دیپلمات‌ها در مورد بررسی حمایت از یک نیروی به ظاهر حافظ صلح و ثبات - که ممکن است از طرف مجمع عمومی سازمان ملل متحد باشد و نه شورای امنیت، به دلیل ترس از وتوی روسیه، گفت‌وگو کردند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.