نتانیاهو درصدد تشکیل کابینه جدید جنگ با مشارکت بن‌گویر است

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در حال بررسی تشکیل یک کابینه جدید جنگ به عنوان یک چارچوب مشورتی است که در آن وزیر تندرو امنیت داخلی رژیم صهیونیستی هم حضور خواهد داشت و گزارش‌ها حاکی از آن است که این کابینه جدید مجاز به تصمیم‌گیری نخواهد بود.

به گزارش خبرآنی، روزنامه یدیعوت آحارونوت در وبگاه خود «واینت» نوشت «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی تلاش می‌کند رضایت «ایتامار بن گویر» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی را با ملحق کردنش به کابینه جنگ مورد نظر، جلب کند. کابینه‌ای که نقش مشورتی خواهد داشت و مجاز به تصمیم گیری نخواهد بود.

نتانیاهو قبلا در کابینه امنیتی و سیاسی رژیم صهیونیستی انحلال کابینه جنگ را به دلیل استعفای «بنی گانتس» و «گادی آیزنکوت» 2 عضو آن اعلام کرده بود.

ائتلاف حکومت نتانیاهو تلاش می‌کند پیش از شروع تعطیلات تابستانی پارلمان رژیم صهیونیستی، بحران با بن گویر را حل کند و او را متقاعد کند که به قانون مربوط به خاخام‌ها رای دهد اما زمان زیادی برای تکمیل روند تصویب این قانون باقی نمانده است. بن گویر هم برای حمایت از این قانون، خواستار الحاق به کابینه جنگ و شرکت در جلسات این کابینه شده است.

طبق گزارش، نتانیاهو اکنون در حال بررسی امکان تشکیل کابینه مشورتی جدید است تا بن گویر در آن حضور داشته باشد و به این ترتیب او به خواسته‌اش برسد و قانون خاخام امکان تصویب پیدا کند.

منابع آگاه از جزئیات گفتند این کابینه جدید جنگ تصمیم‌گیری و سیاست‌گذاری نخواهد کرد و جایگزین چارچوب‌های مرکزی نخواهد شد که در آن تصمیمات حیاتی در مورد مسائل امنیتی و سیاسی اتخاذ می‌شود.

منابع آگاه دیگر نیز این کابینه را غیرمهم دانستند که هدف از تشکیلش جلب رضایت بن گویر است. اختلاف اصلی این روزها بین نتانیاهو و بن گویر درمورد سیاست مهار جبهه شمال فلسطین اشغالی و موافقت با آتش‌بس با حماس است‌. بن گویر می‌خواهد در این 2 مساله تاثیر گذار باشد.

در همین راستا، دفتر نتانیاهو اعلام کرد مدیریت جنگ غزه برعهده نتانیاهو، وزیر جنگ، سرویس امینی رژیم صهیونیستی است ‌و تصمیمات اولیه توسط کل کابینه سیاسی امنیتی گرفته می‌شود و این مساله تغییری نکرده و ادامه دارد.

دفتر نتانیاهو اعلام کرد موضوع مربوط به امکان تشکیل یک چارچوب مشورتی است و جایگزین نهادهای موجود نمی‌شود و اختیارات آنها را نمی‌گیرد.

حزب «عوتسما یهودیت» به ریاست بن گویر اعلام کرد مذاکرات میان این حزب و حزب لیکود به ریاست نتانیاهو درباره پیوستن بن گویر به این کابینه جنگ جدید همچنان ادامه دارد اما هنوز توافقی حاصل نشده است.

این حزب اعلام کرد درخواست بن گویر برای پیوستن به چارچوب مشورتی که در ترسیم سیاست و تعیین اصول استراتژیک جنگ غزه شریک است، همچنان پا برجاست.

این در حالی است که سازمان صدا و سیمای رژیم صهیونیستی به نقل از یک مقام ائتلاف حاکم گزارش داد: نتانیاهو تشکیل یک کابینه امنیتی را به تعویق انداخت تا بن گویر را در آن بگنجاند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.