اعتراف فرماندهان ناو آیزنهاور: با تهدیدهای بی‌سابقه از زمان جنگ جهانی دوم مواجه بودیم

فرماندهان و افسران ناو هواپیمابر فراری «آیزنهاور» آمریکا از دریای سرخ اعتراف کرده‌اند که این ناو پیش از فرار با تهدیدهای مستقیم، مستمر و بی‌سابقه از زمان جنگ جهانی دوم مواجه بوده بود.

به گزارش خبرآنی، این هفته، وبگاه USNI News وابسته به مؤسسه نیروی دریایی آمریکا گزارش جدیدی درباره خروج ناو هواپیمابر یو اس اس آیزنهاور از دریای سرخ منتشر کرد و بخشی از شهادت فرماندهان و افسران آن را مستند کرد.

در این گزارش به نقل از فرماندهان آیزنهاور، از جمله «چوداه هیل» آمده است: این اولین بار از زمان جنگ جهانی دوم است که یک ناو هواپیمابر آمریکایی در معرض تهدید مستقیم و مستمر نیروهای متخاصم قرار می‌گیرد.

در این گزارش به نقل از دریاسالار «کافون حکین زاده» آمده است: ما به مدت هفت ماه در منطقه دریایی که در محدوده حضور حوثی‌ها (جنبش انصارالله یمن) قرار داشت، عملیات می‌کردیم. در طول این مدت ما از حداکثر توان رزمی هر کشتی در گروه ضربت استفاده کردیم، برای اولین بار از سلاح‌های زیادی استفاده کردیم و ملوانان با فشارهای عملیاتی در شرایط واقعاً پر تنش برای اولین بار پس از جنگ جهانی دوم مقابله کردند.

حکین زاده ادامه داد: فشار واقعی از این واقعیت ناشی می‌شد که دشمن باید تصمیم می‌گرفت چه زمانی می‌خواهد آتش به روی ما باز کند، بنابراین ما قطعاً باید هر روز در برابر نیروهای مسلح یمن هوشیار می‌بودیم.

در این گزارش آمده است: در طول ۹ ماه حضور در دریا، فرماندهی ناو آیزنهاور اغلب تاکید می‌کرد که این استقرار بی‌سابقه بوده است.

در این گزارش به نقل از کاپیتان «تد پلجر» فرمانده اسکادران دوم ناوشکن آمریکا آمده است: «این طولانی‌ترین استقرار من و تا حد زیادی پویاترین استقرار من بود و از هر نظر متفاوت با عملیات‌های گذشته بود.

وبگاه مذکور همچنین گزارش داد: تداوم تهدید حوثی‌ها باعث مقایسه وضعیت با جنگ جهانی دوم می‌شود؛ چراکه استقرارهای قبلی در خاورمیانه و حتی درگیری‌ها در ویتنام و کره نبرد زمینی بود.

این گزارش به نقل از کاپیتان «مارتین اسکات» فرمانده بال سوم نیروی هوایی آمریکا اضافه کرد: سرعت این استقرار پویاترین عملیات بود و من فکر می‌کنم مقایسه‌ها میان جنگ جهانی دوم با عملیات ما در منطقه درگیری در مجاورت نیروهایی که فعالانه تلاش می‌کردند و توانایی ضربه زدن به ناو هواپیمابر را داشتند، مناسب است.

اسکات افزود: ده‌ها پهپاد، ناو هواپیمابر آیزنهاور را در ۹ مارس هدف قرار دادند.

آمریکا هنوز هم گرفتار پیامدهای عملیات طوفان الاقصی است؛ همان عملیاتی که ناو مشهور آیزنهاور را به دریای سرخ کشاند اما حالا ناچار شده از این منطقه دریایی، بیرون برود.

پس از عملیات تاریخی حماس که یک شکست تاریخی بی‌سابقه را به رژیم صهیونیستی تحمیل کرد، آیزنهاور به منطقه آمد تا به اصطلاح امنیتی ترانزیت انرژی را تأمین کند اما هدف اصلی این بود که دورادور هوای رژیم صهیونیستی را داشته باشد و مانند یک پایگاه هوایی شناور عمل کند که هر وقت لازم شود، جنگنده‌ها از روی این ناو به هوا برخیزند و در مدت زمانی کوتاه، مأموریت خود را انجام دهند. در شرایط فعلی، ناو هواپیمابر «یو.اس. اس آیزنهاور» در حالی از دریای سرخ رفت که آمریکا انتظار نداشت با ادامه حملات یمن، در تنگنای استراتژیک قرار بگیرد.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.