به گزارش پایگاه خبری خبرآنی به نقل از خبرگزاری تاس، سرویس مطبوعاتی بزرگترین بانکهای روسیه یعنی ویتیبی VTB و اسبربانک Sberbank اعلام کردند که خدمات آنها با وجود اختلال جهانی رایانهها، متوقف نشد و به این بانکها به کار خود ادامه دادند.
سرویس مطبوعاتی ویتیبی به تاس گفت: قطع شدن جهانی (خدمات) فناوری اطلاعات در پی بهروزرسانی نادرست برنامه کراود استرایک CrowdStrike که در زیرساخت VTB استفاده نمیشود، بر عملکرد سرویسهای گروه VTB تأثیری نداشته است.
این بانک تأکید کرد که از سال 2019 به منظور تضمین عدم وابستگی خود به فناوریهای خارجی تلاش کرده است. در حال حاضر، سهم سیستمهای رایانهای ویتیبی که به فناوریهای خارجی متکی نیستند، 85 درصد است.
بر اساس این گزارش، سرویس مطبوعاتی اسبربانک روسیه نیز طبق معمول به خبرنگاران در مورد فعالیت بیوقفه خود در پی این اختلال خبر داد.
این بانک گفت: همه سیستم های اسبر به طور عادی کار میکنند، ما شاهد هیچ گونه خرابی نیستیم.
روز جمعه به دنبال بروز اختلال جهانی در سیستم عامل ویندوز که متعلق به شرکت مایکروسافت است، در بسیاری از کشورها، خدمات بخش دولتی و خصوصی با مشکلات متعددی از جمله لغو پروازها، اختلال در بورس و سایر موارد رو به رو شد.
اولین مشکلات فنی در اواخر روز پنجشنبه در آمریکا مشاهده شد که علت آن اختلال در خدمات مایکروسافت از جمله ابر رایانشی آزور Azure و 365 اعلام شد.
انتهای پیام/