به گزارش پایگاه خبری خبرآنی، مهران سالاریه گفت: از ابتدای سال تاکنون حدود 50 هزار مالک خودرو فرسوده در سامانه ستاد نوسازی ناوگان ثبت نام کرده اند که از این تعداد یک هزار متقاضی مربوط به طرح جایگزینی و بقیه مربوط به طرح نقدی هستند.
وی افزود: این آمار نشان میدهد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بیش از 14 برابر رشد داشته ایم.
رئیس ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده میگوید: طرحهای ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده در 2 دسته قرار دارد که شامل طرح جایگزینی و طرح غیرجایگزینی میشود. اگر متقاضی قبلا در طرح بدون جایگزینی یا همان طرح نقدی شرکت و خودرو را اسقاط کرده باشد، در طرحهای جایگزینی نمیتواند شرکت کند.
سالاریه گفت: اگر مالک خودرو فرسوده تصمیم میگیرد در طرحهای نقدی شرکت کند، دیگر نمیتواند از تسهیلات طرح جایگزینی استفاده کند, بنابراین زمانی که خودرو را تحویل مراکز اسقاط میدهد، هزینه خودرو را دریافت کرده و کارش به اتمام میرسد.
وی در ادامه افزود:، اما اگر مالک خودرو فرسوده در طرح جایگزینی ثبت نام کند، میتواند از تسهیلات طرحها برخوردار شود. ثبت نام در این طرحها نیز از طریق شرکتهای خودروساز یا سامانه یکپارچه فروش خودرو انجام میشود.
رئیس ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده میگوید: خودروسازان طبق قانون موظف هستند 20 درصد از تولید خود را به طرح جایگزینی خودروهای فرسوده اختصاص دهد و اولویت تحویل خودرو هم باید برای مالکان خودروهای فرسوده باشد.
انتهای پیام/