فیلم/ لحظه ریزش هولناک ساختمان مسکونی در یافت‌آباد

سید جلال ملکی؛ سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری خبرآنی اظهار کرد: ساعت 11  ظهر امروز حادثه آوار ساختمان در مجاورت ملک گودبرداری شده در خیابان محمودی محله یافت‌آباد به این سازمان گزارش داده شد که بلافاصله 2 ایستگاه در مدت زمان 5 دقیقه به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: محل حادثه یک ساختمان 2 طبقه مسکونی در ضلع جنوبی یک ملک به وسعت حدود 250 متر بود که به عمق تقریبی 6 متر گودبرداری شده بود. ساعتی قبل از تخریب ساختمان، ساکنان از صدای شکستن شیشه‌ها و دیوارها متوجه خطر شده و بلافاصله ساختمان را ترک کرده بودند؛ دقایقی بعد نیمی از ساختمان دو طبقه کاملاً تخریب و داخل محل گودبرداری شده ریخت اما خوشبختانه چون کسی در ساختمان حضور نداشت فردی مصدوم نشد.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی با بیان اینکه به کارگران محل گودبرداری نیز آسیبی نرسید، گفت: آتش‌نشانان پس از بررسی و اطمینان از حضور فردی در زیر آوار و ارائه توصیه‌های ایمنی لازم، محل را تحویل مالکان و عوامل شهرداری دادند.

ملکی خاطرنشان کرد: بارها شاهد ریزش ساختمان در مجاورت محل گودبرداری و یا تخریب دیواره‌های گودبرداری بوده‌ایم که باعث مصدومیت افراد و یا حتی تلفات جانی شده است. این مسئله اهمیت نظارت بر مرحله حساس گودبرداری و به ویژه مقاوم‌سازی و ایمن‌سازی دیواره‌های گود را بیشتر می‌کند. هرچه عمق گودبرداری بیشتر باشد و یا ساختمان‌های اطراف، بلند مرتبه یا قدیمی و فرسوده باشند ایمنی دیواره‌های گودبرداری مهم‌تر می‌شود.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.