گزارش عملکرد ۱۴۰۲ گروه اسنپ منتشر شد

به گزارش بازرگانی پایگاه خبری خبرآنی، این گزارش جامع با عنوان «مسیر همراهی» عملکرد زیرمجموعه های گروه اسنپ شامل اسنپ‌خودرو، اسنپ‌باکس، اسنپ‌فود، سوپرمارکت اسنپ‌‎، اسنپ‌پی، اسنپ‌تریپ، اسنپ‎شاپ و اسنپ‌دکتر را در سال گذشته بررسی کرده است. گزارش سالانه‌ گروه اسنپ همچنین بخش ‎های ویژه‎ای در خصوص مسئولیت اجتماعی و امنیت سایبری دارد.

گزارش کامل گروه اسنپ در ۱۴۰۲ را می‌توانید از این لینک مطالعه کنید.

إیاد القصار و محمود فوز، بنیان‌گذاران گروه اسنپ، در ابتدای این گزارش عنوان می‌کنند: «اسنپ در ۱۳۹۳ خورشیدی با اتکا به ذهن پویا و خلاق جوانان ایرانی متولد شد. بی‌شک، بدون پشتکار تیم ۷ هزار و ۵۲۶ نفره‌ گروه اسنپ و همکاری بی‌دریغ میلیون‌ها راننده، فروشنده، رستوران‌دار، هتل‌دار، پزشک و متصدی داروخانه تحقق این رویای بلندپروازانه‌ ممکن نبود. در قبال این سرمایه‌ بی‌نظیر انسانی، مهم‌ترین مسئولیت‌ خود را حفظ انگیزه‌ و امید در کسانی که با ما هم‌مسیر شده‌اند می‌دانیم. باور ما بر این است که اگر یک کسب‌وکار در مسیر خودش ایستادگی کند برای تمام کسب‌وکارها ایستادگی کرده است. همچنان کارهای زیادی برای انجام دادن و نقاط بسیاری برای بهبود داریم و در روشنایی‌های شهر نگاهمان رو به آینده است.»

مسئولیت اجتماعی؛ سهمی از روشنی

نخستین بخش گزارش امسال گروه اسنپ به مسئولیت اجتماعی اختصاص دارد. طرح‎های اجرا شده در حوزه‎ مسئولیت اجتماعی گروه اسنپ به سه دسته‎ معافیت‌ها و تخفیف‌ها، نیکوکاری (شاملِ نیکوکاری‌کلاب و حمایت اجتماعی) و دسترس‌پذیری تقسیم می‎شود.

بر اساس این گزارش، گروه اسنپ در ۱۴۰۲ در مجموع بیش از ۱۴۳ میلیارد تومان به بخش مسئولیت اجتماعی خود اختصاص داده است. بیش از ۱۱۵ میلیارد تومان ارزش کل معافیت از کمیسیون کاربران راننده، بیش از ۴۲۶ میلیون تومان ارزش کل تخفیف‌های ویژه‌ کاربران مسافر و بیش از ۴ و نیم میلیارد تومان ارزش کل طرح‌های نیکوکاری‌کلاب در سال گذشته بوده است.

حمایت اجتماعی یکی دیگر از برنامه‎های گروه اسنپ در بخش مسئولیت اجتماعی است که در آن به مناسبت‌های مختلف حمایت‌های اجتماعی خود را به گروه‌های هدف متنوعی معطوف می‎کند. از جمله این طرح‎ها می‎توان به بورسیه‎ کاربران راننده اسنپ، ساخت مدرسه به یاد یک همکار از دست رفته و … اشاره کرد. ارزش کل طرح‌های حمایت اجتماعی در ۱۴۰۲ بیش از ۱۰ میلیارد تومان برآورد شده است.

در بخش دسترس‎پذیری نیز در سال گذشته اپ اسنپ برای کاربران راننده‌ دارای معلولیت دسترس‌پذیر شد. تا پایان ۱۴۰۲، تعداد ۱۳ هزار و ۷۷۴ کاربر راننده نوع معلولیت خود را در سوپر اپ اسنپ ثبت کردند. این تعداد در بخش کاربران مسافر شامل ۴۵ هزار و ۵۲۸ نفر می‎شود.

امنیت سایبری؛ مسیری پایان‌ناپذیر

یکی از مهم‎‎ترین اخبار سال گذشته در بخش تجارت الکترونیک به بحث امنیت سایبری مربوط بود. اوایل زمستان ۱۴۰۲، گروهی هکری از دسترسی به اطلاعات کاربران اسنپ‌فود خبر داد. اسنپ‌فود ضمن پذیرش مسئولیت این موضوع در مذاکره‌ای موفقیت‌آمیز با این گروه هکری از انتشار اطلاعات کاربران جلوگیری کرد. این حادثه آموزه‌های بسیاری را به دنبال داشت و فصل جدیدی در امنیت سایبری گروه اسنپ رقم زد که در گزارش ۱۴۰۲ خلاصه‌ای از آن ذکر شده است.

یکی از برنامه‎ های امنیت سایبری گروه اسنپ به مسابقات امنیت سایبری (یعنی باگ‌ بانتی و فتح پرچم) مربوط می‎شود. برنامه‌ باگ‌ بانتی یا مسابقات ارزیابی امنیتی و شناسایی باگ، برای تقویت ساختار امنیت داده‌، از اواخر ۱۳۹۸ در گروه اسنپ شروع شد و در ۱۴۰۲ گسترش پیدا کرد. اولین دوره‌ مسابقات فتح پرچم (CTF) گروه اسنپ نیز ۳ اسفند ۱۴۰۲ برگزار شد که هدف آن به چالش کشیدن مهارت‌های علاقه‌مندان حوزه‌ امنیت سایبری، کشف رویکردهای نوآورانه برای حل مسئله و ارتباط‌سازی بود.

سوپراپ اسنپ؛ پاسخی حرفه‌ای به نیاز ۷۲ میلیون کاربر

سوپراپ اسنپ مجموعه‌ای ۷ هزار و ۵۲۶ نفری است که به نیازهای روزمره‌ی بیش از ۷۲ میلیون کاربر پاسخ می‌دهند (تعداد کل کاربران سوپراپ به تعداد حساب‌های کاربری ساخته شده اشاره دارد. در واقع هر فرد می‌تواند با هر سیم‌کارت یک حساب کاربری ایجاد کند). ۵ سرویس محبوب سوپراپ اسنپ از نظر بیشترین میزان بازدید در سال گذشته به ترتیب شامل اسنپ، غذا، سوپرمارکت، سرویس اعتباری و اسنپ‌باکس می‎شود. این سوپراپ در سال گذشته ۵ میلیارد و ۳۵۴ میلیون و ۴۱۹ هزار و ۳۴۹ مرتبه توسط کاربران باز شده است. همچنین ۵ سرویس با بیشترین میزان رشد بر اساس تعداد سفارش موفق در ۱۴۰۲ به ترتیب شامل سرویس‎های اعتباری (قسطی) با ۷۹۶ درصد رشد، فروشگاه با ۱۸۸ درصد رشد، اتوبوس با ۱۰۳ درصد رشد، قطار با ۷۲ درصد رشد و سوپرمارکت با ۴۰ درصد رشد بوده است.

گزارش عملکرد ۱۴۰۲ گروه اسنپ منتشر شد

دستیابی به ۹۲ درصد از سهم بازار تاکسی ‎های آنلاین

امروزه تاکسی‎های آنلاین نه تنها بخش جدایی‎ناپذیر از حمل‎ونقل شهری محسوب می‎شوند، بلکه نفوذ قابل توجهی در فرهنگ روزمره‎ مردم دارند. بنابر اعلام گزارش ۱۴۰۲ گروه اسنپ سهم این سامانه از بازار تاکسی‌های اینترنتی کشور ۹۲ درصد بوده و تعداد کل حساب‌های کاربری مسافران آن به ۷۲ میلیون و ۳۶۴ هزار و ۳۴۳ عدد و تعداد کل کاربران راننده‌ آن به شش میلیون و ۱۵۲ هزار و ۵۰۹ نفر رسیده است.

محمد خلج، مدیرعامل اسنپ، در رابطه با چالش‌های این کسب‌وکار می‌گوید: «بارزترین ویژگی شرکت‌های فناوری‌محور و استارتاپ‌ها به‌ هم زدن قاعده‌های قدیمی و بازی در زمین نوآوری و راهکارهای نوین است. در این شرایط، تا حدی طبیعی است که اصلی‌ترین چالش‌های کسب‌وکارها به تنظیم‌گری قوانین برگردد. در سالی که گذشت، هر بار که با یکی از این چالش‌ها و تضادها و مخالفت‌ها مواجه شدیم، به جای اینکه از خودمان بپرسیم تا کجا می‌شود تاب آورد، به قدم‌های بعدی‌مان فکر کردیم. همچنان تغییر نگرش و اعتمادسازی در دستگاه‌های حاکمیتی نسبت به شرکت‌های نوآور در دستور کار ما قرار دارد و امیدواریم روزی برسد که، با تفسیر و اجرای صحیح قوانین منطبق با نیاز امروز، شاهد فرصت عرضه‌ ایده‌های نوآورانه‌ بیشتری در کشور باشیم.»

رکورد روزانه‌ سفرهای اسنپ‌خودرو در سال گذشته با فعالیت در ۳۲۳ شهر بزرگ و کوچک مربوط به تاریخ ۱۶ اسفند با ثبت پنج میلیون و ۵۳ هزار و ۶۰۴ سفر است.

گزارش عملکرد ۱۴۰۲ گروه اسنپ منتشر شد

پشتیبانی و رسیدگی به این حجم از سفرها یکی از اقدامات مهم و شاخص اسنپ‎خودرو به شمار می رود. بر اساس گزارش ۱۴۰۲ شایع‎ترین موضوعات ارتباط با پشتیبانی از طرف کاربران راننده مربوط به تغییر در وضعیت سفر و بررسی نحوه‎ پرداخت و از طرف کاربران مسافر مربوط به اشیاء جامانده، تغییر در وضعیت سفر و پیگیری

منبع : مهر
برچسب ها :

گزارش عملکرد منتشر

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.