نورشرق: اهمیت موضوع واسطه‌ها بر کسی پوشیده نیست

به گزارش خبرنگار ورزشی پایگاه خبری خبرآنی، جمشید نورشرق در نشست خبری امروز (یکشنبه) خود اظهار داشت: موضوع واسطه‌های نقل‌وانتقالات، ایجنت‌ها یا کارگزاران فوتبال که خود این عبارت در سال‌های گذشته بر حسب تصمیم‌های فیفا دستخوش تغییرات شده است، موضوعی است که اهمیت آن بر کسی پوشیده نیست. بخش مهمی از صنعت فوتبال در اختیار شاغلین در این حوزه است. انتظار از فدراسیون فوتبال این است که با نظارت و کنترل کافی در این بخش امکان فعالیت شفاف، صحیح و منطبق بر مقررات را فراهم کند.

وی در ادامه یادآور شد: قبلاً در سال 1397 مقرراتی در زمینه فعالیت واسطه‌های نقل‌وانتقالات داشتیم که گذشت این چند سال باعث شد با توجه به تغییرات در فیفا، مقررات ما نیز به‌روز و جدید شود. اواخر سال گذشته متن جدید مقررات به تصویب هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال رسید. در دستورالعمل ناظر بر قراردادها، اشخاصی حق فعالیت در این حوزه و ارتباط قراردادی با باشگاه‌ها برای معرفی بازیکن را دارند که دارای پروانه فعالیت معتبر باشند، چه در حوزه داخلی و چه خارجی. این پروانه فعالیت را فیفا، هر سال دو بار در سال صادر می‌کند و سال 2024 آخرین سالی خواهد بود که دوبار آزمون برگزار می‌شود و از سال آینده آزمون یک بار برگزار خواهد شد. در این زمینه (نقل‌انتقالات فوتبال) کسانی می‌توانند فعالیت کنند که دارای پروانه معتبر باشند.

رئیس کمیته وضعیت فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: همه اطلاع دارید اشخاصی در این حوزه فعالیت دارند که دارای پروانه فعالیت نیستند. طبیعتاً وقتی دارای مجوز نیستند آن نظارت کافی روی آنها اعمال نمی‌شود. بنابراین، سعی و تلاش‌مان این است که موضوع را تقویت کنیم. موضوعات دیگری نیز ذکر شده است که متن آن را در سامانه معرفی شده مشاهده کرده‌اید. در این مقررات، نکات خوبی درج شده و برای اشتغال در کارگزاری فوتبال نیاز به ساماندهی بیشتری است. وقتی مقررات به مرحله عمل برسد، اصلاحیه‌ای باشد آن را انجام خواهیم داد.

ادامه دارد...

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.