هشدار حکیم به تل‌آویو درباره ماجراجویی در منطقه

رهبر جریان حکمت ملی عراق در سخنرانی خود در تجمع بزرگ حسینی در میدان خلانی بغداد به مناسبت آغاز ماه محرم گفت: ابا عبدالله الحسین (ع) امام انقلاب‌گران در برابر ظلم و طغیان و چراغی برای حق و کرامت در مقابل ذلت و خواری و راهنمایی برای حرکت‌کنندگان در مسیر اصلاحات و هدایت بوده و همچنان هستند.

به گزارش خبرآنی، سید عمار حکیم با اشاره به تحولات منطقه و احتمال حمله رژیم صهیونیستی به لبنان و در پی آن هدف قرار دادن امنیت عراق عنوان کرد: دیگر هیچ قدرت یا طرفی نمی‌تواند امنیت کشورمان یا وحدت ملتمان را تهدید کند و اجازه نخواهیم داد عراق مجددا به صحنه درگیری و اختلافات سیاسی بازگردد، با خود عهد کردیم تا با نیروهای ملی مخلص به سمت ثبات سیاسی پایدار در عراق گام برداریم و اجازه ندهیم هیچ شکافی، این ثبات را که پایه اساس هر پیشرفت و بازسازی در کشور است، تهدید کند.

رهبر جریان حکمت ملی عراق در ادامه تاکید کرد: ما در حفظ هر وجب از حاکمیت اراضی خود و آب‌هایمان در هر شرایط سهل‌انگاری نخواهیم کرد.

حکیم هشدار داد که هر آنکه بخواهد یا به هدف قراردادن مجدد عراق بیاندیشد، مردانی را در مقابل خود خواهد یافت که از مرگ نمی‌هراسند و در برابر تهدید، سست نمی‌شوند و پایان آنها به دست مردانی حسینی خواهد بود که شهادت را شرافت، کرامت و پیروزی می‌بینند.

رهبر جریان حکمت ملی خاطر نشان کرد که در مقابل هر آنکه می‌خواهد امنیت کشور و آینده جوانانمان را بازیچه قرار دهد، «هیهات منا الذلة  هیهات من الذلة» سر می‌دهیم.

حکیم با تاکید بر اینکه عراق، راه صلح و ثبات را انتخاب کرده است، گفت: عراق اجازه نخواهد داد، منبعی برای تهدید دیگران شود، همانطور که اجازه نخواهد داد به حاکمیت و منافع ملتش آسیبی برسد و در این زمینه هر قدر که هزینه داشته باشد، تعارف نخواهد کرد.

وی در ادامه با بیان حمایت مجدد از دولت سودانی عنوان کرد: از همه تلاش‌های خیرخواهانه برای تحقق اهداف دولت در راستای پیشروی به سمت ثبات کشور و ایجاد انقلابی حقیقی در بازسازی و پیشرفت پشتیبانی می‌کنیم.

هشدار حکیم به رژیم صهیونیستی درباره حمله احتمالی به لبنان و به خطر انداختن امنیت عراق
 تجمع بزرگ حسینی در میدان خلانی بغداد

رهبر جریان حکمت ملی عراق در ادامه با اشاره به برخی از مشکلات اقتصادی و اجتماعی گفت: باید هدر رفت گاز مشعل در میادین نفتی ما متوقف شود، طرف‌های متخصص باید در اکتشاف میادین گازی و بهره‌برداری از آن در تولید انرژی برق تسریع کنند چرا که عراق بسیار بیش از آنچه امروز تولید می‌کند به برق نیاز دارد.

حکیم در ادامه به تحولات در کشورهای عربی پرداخت و اظهار داشت: جهان عرب و اسلام، شاهد تحولات گسترده در همه زمینه‌ها است، با توجه به آنچه در طول ده‌های گذشته شاهد آن بوده، یک انتقال کیفی در فکر و آگاهی و کسب تجارب موفق رخ داده است. امروز ما در برابر فرصت‌های استراتژیک بزرگی برای اتحاد مجدد ملت عرب و اسلام قرار داریم و اینکه این وحدت با عنوان همکاری دائم برای تحقق منافع مشترک در اقتصاد، انرژی، پیشرفت فناوری و دانش باشد.

وی تصریح کرد که این مساله نیازمند فعال‌سازی مجدد نقش اتحادیه عرب و سازمان همکاری اسلامی و سایر نهادهای و سازمان‌های ذیربط از طریق فعال‌سازی استراتژی‌های سازندگی و همکاری مشترک در حفظ منافع ملت‌های و دور کردن شبح تنش و اختلافات در منطقه و انتقال آن به منافع پایدار و مشترک است.

رهبر جریان حکمت ملی عراق تاکید کرد که نباید فرصت‌ها هدر برود چرا که این خطری برای امنیت کشورمان و تهدیدی برای منافع ملتمان است و از این رو، از برادران عرب و مسلمان خود می‌خواهم، این ابتکار را با ما در عراق برای وحدت، انسجام و همبستگی و ساختن آینده به دور از مسائل گذشته، اتخاذ کنند، تا زمانی که دینی واحد و سرنوشتی مشترک داریم، خیر به سوی ما در حرکت است.

حکیم در ادامه با اشاره به جنایت‌های رژیم صهیونیستی گفت: خطر رژیم صهیونیستی برای ملت عرب و اسلام، همچنان پایدار است و رژیم صهیونیستی همواره به کشتار و دشمنی با عرب و مسلمان می‌اندیشد، این رژیم به حملات وحشیانه خود به غزه اکتفا نکرده بلکه به جنگی فراگیر علیه کشور برادر لبنان نیز تهدید می‌کند و در این زمینه هیچ قانون بین المللی و قانون بشردوستانه را رعایت نمی‌کند بلکه به همه عرف و ارزش‌ها و ملت‌ها بی‌توجه و بی‌اعتنا است.

رهبر جریان حکمت ملی عراق در پایان با تاکید بر اینکه مقابله با این خطر، نیازمند وحدت و انسجام کشورهای عرب و مسلمان است، خاطر نشان کرد که عراق در مقدمه و راس این مقابله بوده و هست و از دفاع مقدسش از فلسطین، این کشور عربی و اسلامی تا زمانی که درون ما رگی است که به عشق حسین (ع) می زند، دست نخواهد کشید.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.