تصمیمات خلق‌الساعه بلای بزرگ فصل خروج از دو قطبی کشتی

به گزارش پایگاه خبری خبرآنی، سازمان لیگ کشتی بنا دارد لیگ برتر فصل 1403 را از نیمه اول شهریور ماه در دو رشته کشتی آزاد و فرنگی استارت بزند. لیگ امسال را به قطع باید لیگ پر از مدعی و پرهیجانی دانست که برخلاف فصول گذشته، قهرمان و نایب‌قهرمانش از قبل مشخص نخواهد بود. لیگ امسال به واسطه حضور چندین تیم متمول و همچنین بازگشت دوباره برخی مربیان و قبول هدایت تیم‌های جدید، از حالت دوقطبی خارج خواهد شد.

تا اینجای کار جدای از حضور بانک شهر که با هدایت رضا یزدانی قهرمان پیشین کشتی جهان، طی چند سال اخیر به نام استقلال، صنایع و سپس بانک شهر فینالیست تکراری رقابت‌های لیگ برتر بوده و سال گذشته هم عنوان قهرمانی را در رقابت با هوتنِ محسن کاوه از آن خود کرد؛ تیم‌های صنایع غذایی معینی‌پور با سرمربیگری علیرضا رضایی، سایپا با هدایت غلامرضا محمدی و مجموعه میهن با هدایت حسن رحیمی و مصطفی حسین‌خانی حضورشان را به عنوان تیم‌های جدید در لیگ فصل جدید کشتی آزاد قطعی کرده‌اند. حضور احتمالی تیم سرمربی سابق تیم ملی را هم باید اضافه کرد. این احتمال وجود دارد که پژمان درستکار نیز با یک تیم جدید که همچنان برخی معتقدند همان گل‌گهری است که چند روز قبل درستکار را به عنوان مدیر آکادمی کشتی آزادش معرفی کرد، وارد لیگ 1403 شود.

این چند مجموعه نیز با بودجه نسبتا مناسبی وارد لیگ خواهند شد و قطعا علاوه بر فضای رقابتی که امسال بیش از گذشته در جذب کشتی‌گیران ایجاد خواهد شد، در رقابت‌های لیگ برتر نیز کشتی، شاهد هفته‌های پرهیجان و جذابی خواهد بود که اگر مدیریت خوبی صورت نگیرد به هفته‌های پرتنش و پرحاشیه تبدیل خواهد شد.

در کنار فضای رقابتی که با پخش شدن کشتی‌گیران ملی‌پوش و مدعی در تیم‌ها ایجاد خواهد شد و نتایج را غیرقابل پیش‌بینی کرده و مبارزه‌های 10-صفر و 9-یک متداول مرحله مقدماتی لیگ‌های اخیر را کاهش خواهد داد، به خودی خود قرار گرفتن قهرمانان سابق تیم ملی در رأس کادرفنی تیم‌ها که از گذشته نیز بین آنها رقابت وجود داشته، حساسیت کار را افزون خواهد کرد.

لیگِ غیرقابل پیش‌بینی هرچند هیجان زیادی به ورزش ملی ایران خواهد داد و حضور ستارگان در آن، باعث پیگیری اخبار از سوی هواداران کشتی خواهد شد و در فضای رسانه‌ای و مجازی نیز بازتاب بیشتری دارد، اما در عین حال کار متمولی امر لیگ که سازمان لیگ فدراسیون کشتی خواهد بود، سخت و سخت‌تر می‌شود.

سازمانی که باید مدافع حق و حقوق همه تیم‌ها باشد، نه صرفا یک یا دو تیم خاص و حضور افراد با مناصب گوناگون در کنار تیم‌ها، نباید منجر به تغییرات خلق‌الساعه و یک شبه در قوانین باشد.

تغییرات ناگهانی همیشه شائبه جانبداری از یک تیم خاص را ایجاد می‌کند، بنابراین بعد از آنکه آیین‌نامه لیگ برتر در اختیار تیم‌ها قرار گرفت، پایبندی به آن و عدم تغییرش می‌تواند شرایط بهتری را بر فضای رقابتی لیگ برتر کشتی ایجاد کرده و از فراری دادن اسپانسرها در فصل‎‌های بعدی نیز جلوگیری کند.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم
برچسب ها :

تصمیمات الساعه

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.