مرخصی گرفتن کارمندان برای مایکروسافت ۱۴ میلیون دلار غرامت تراشید

به گزارش پایگاه خبری خبرآنی به نقل از رویترز، اداره حقوق مدنی ایالت کالیفرنیا مایکروسافت را متهم کرده کارمندانی که مرخصی استعلاجی یا مراقبت از افراد خانواده دریافت می کنند را به طور غیرقانونی جریمه کرد و در همین راستا این شرکت نیز برای تسویه ادعاهای مذکور توافق کرده ۱۴ میلیون دلار بپردازد.

اداره حقوق مدنی کالیفرنیا در دادگاه ایالتی، مایکروسافت را به انتقام گرفتن از کارمندانی متهم کرد که از سال ۲۰۱۷ از مرخصی والدین، ناتوانی، بارداری و مراقبت از خانواده استفاده می‌کردند و از افزایش حقوق، ترفیع و جوایز سهام آنها خودداری می کرده است.

این کارمندان که بیشتر شامل زنان و افراد معلول بودند، هنگام بررسی عملکرد امتیازات کمتری نسبت به دیگران دریافت می کردند و در نتیجه حقوق و فرصت های ترفیع آنها کاهش می یافت و بالطبع مسیر شغلی شان تغییر می کرد.

تسویه مذکور که هم اکنون باید توسط قاضی ایالتی نیز تایید شود، تحقیقات چندساله اداره حقوق مدنی کالیفرنیا را پایان می دهد.

اداره حقوق مدنی کالیفرنیا در سال های اخیر چند تسویه بزرگ انجام داده که بیشتر آنها به پرونده های تبعیض جنسیتی مربوط بوده است. یکی از این موارد تسویه ۱۰۰ میلیون دلاری با شرکت بازی رایانه ای Riot Gamesدر سال ۲۰۲۱ میلادی است.

این سازمان مایکروسافت را به تبعیض جنسیتی و تبعیض علیه افراد نامعلول و همچنین دخالت در حق کارمندان برای استفاده از مرخصی متهم کرده است. هنوز مشخص نیست چه تعداد کارمند ازاین تسویه سود می برند.

منبع : مهر

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.