یک مقام اشغالگر بندهایی از پاسخ حماس و احتمال تماس امروز بایدن و نتانیاهو را فاش کرد

کانال ۱۲ عبری به نقل از یک مقام صهیونیست گزارش داد که پاسخ جنبش مقاومت اسلامی (حماس) شامل شرط آتش‌بس در مرحله اول توافق نمی‌شود.

به گزارش خبرآنی، کانال ۱۲ به نقل از این مقام اشغالگر افزود پاسخ حماس اجازه بازگشت سالمندان، کودکان، بیماران، مجروحان و سربازان زن اسیر شده را می‌دهد.

به گزارش شبکه ۱۲، این مقام اشغالگر ادامه داد: اگر حماس توافق را نقض کند، اسرائیل می‌تواند از توافق خارج شود و پس از مرحله اول به جنگ بازگردد.

روزنامه یدیعوت آحارونوت نیز به نقل از یک منبع امنیتی اشغالگر نوشت «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر رژیم صهیونیستی اسیران را  قربانی می‌کند تا مدت زمانی را تا پایان سخنرانی خود در کنگره بخرد.

این روزنامه نوشت که انتظار می‌رود جو بایدن، رئیس جمهور امروز -پنجشنبه- با نتانیاهو تماس بگیرد تا او را برای پذیرش توافق تحت فشار قرار دهد.

از سوی دیگر، یک وزیر صهیونیست با بیان اینکه وزیران دولت هنوز از پاسخ حماس مطلع نشده‌اند، تاکید کرد: بازگشت اسیران یکی از مهمترین اهداف جنگ است و از دستور کار و اولویت‌های ما خارج نشده است.

وی تاکید کرد: اگر معامله شامل آزادی یک در ازای سه باشد، این امر ممکن است اما به گفته وی، در مقابل، اشغالگران خروج نیروها و توقف جنگ را نمی‌پذیرند.

پیشتر سرویس اطلاعات خارجی اشغالگر (موساد) اعلام کرد که میانجی‌ها (مصر و قطر) پاسخ جنبش حماس به پیشنهاد آتش‌بس در غزه را به صهیونیست‌ها ارائه کردند و تل‌آویو آن را بررسی خواهد کرد.

این در حالی است که روزنامه یدیعوت آحارونوت همچنین فاش کرد که بین سیستم امنیتی و رهبری سیاسی رژیم صهیونیستی در مورد پیشرفت در جهت انعقاد قرارداد جدید تبادل اسرا با جنبش مقاومت اسلامی (حماس) اختلاف نظر وجود دارد.

پیشتر جنبش حماس اعلام کرد که اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی این جنبش، در ساعات گذشته با میانجی‌گران قطر و مصر در خصوص ایده‌هایی به منظور دستیابی به توافقی که پایان به تجاوزات مستمر اشغالگران به نوار غزه را به دنبال دارد، تماس برقرار کرده است.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.