شهپادهای ارتش یمن معضلی برای غربی‌ها در دریای سرخ

شرکت امنیت دریایی انگلیس «دراید گلوبال» اعلام کرد: استفاده از مجموعه‌ شهپادها، همانطور که اخیراً در نزدیکی یک کشتی در دریای سرخ اتفاق افتاد، تشخیص اینکه کدام یک از آنها حامل مواد منفجره هستند را سخت می‌کند.

به گزارش خبرآنی، این شرکت امنیت دریایی انگلیس در این گزارش آورده است استفاده از شهپادها تشخیص اینکه کدام یک از آنها مواد منفجره حمل می‌کنند و اینکه استفاده از آن‌ها جمع‌آوری داده‌های اطلاعاتی و انجام نظارت بر کشتی‌ها را دشوار می‌کند.

براساس گزارش المسیره، متخصصان شرکت‌های امنیتی دریایی معتقدند: با وجود سلاح‌های پیشرفته‌ای که ناتو در اختیار دارد، «حملات تلافی‌جویانه» که توسط این ائتلاف راه اندازی شده تا حد زیادی بی‌اثر بوده است و «حوثی‌ها» (انصارالله) در جنگ تبلیغاتی پیروز می‌شوند.

متخصصان شرکت‌های امنیت دریایی افزودند: نیروهای غربی بیشتر در موضع «دفاعی» شده‌اند تا تهاجمی.

در این راستا اخیرا مجله «فارن پالسی» نوشت:‌ پس از ۶ ماه عملیات ضدصهیونیستی ارتش یمن در دریای سرخ و فراتر از آن، تلاش‌های آمریکا، انگلیس و اروپا برای مقابله با آن ناکام بوده است.

این مجله در ادامه آورده است: «حوثی‌ها از اواخر سال گذشته در کمپین فشاری علیه تل‌آویو به کشتی‌های به مقصد اسرائیل در باب‌المندب، دروازه‌ای به کانال سوئز حمله می‌کنند. همین باعث شده تا کشتی‌های تجاری، کشتی‌های فله‌بر و تانکرهای نفت و گاز به سرعت از دریای سرخ فرار کرده و سفری طولانی‌تر اما امن‌تر را در قعر آفریقا ترجیح دهند.»
 

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.