سقف قرارداد، ارقام نجومی و قراردادهای دلاری؛ جای خالی نظارت!

به گزارش خبرنگار ورزشی پایگاه خبری خبرآنی، کارگروه نظارت بر سقف قراردادها برای فصل آینده لیگ برتر سقف 325 میلیارد تومانی را برای باشگاه‌ها در نظر گرفته است. سقفی که می‌تواند با توجه به جایگاه تیم‌ها در جدول رده‌بندی و کسب مجوز حرفه‌ای، تا 425 میلیارد تومان نیز افزایش پیدا کند و باشگاه‌ها باید براساس آن هزینه‌کرد فصل آینده خود را برنامه‌ریزی کنند.

فدراسیون فوتبال و کارگروه نظارت بر قراردادها، برخلاف سال گذشته در دستورالعمل خود سعی کرده برای فصل آینده لیگ برتر ضمانت اجرایی سفت و سختی را برای سقف قراردادها در نظر بگیرد و این موضوع به تصویب هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال نیز رسیده است. بر این اساس، کسر امتیاز از باشگاه خاطی و حتی محرومیت در صورت عقد قرارداد صوری و متقلبانه برای باشگاه‌های متخلف در نظر گرفته شده که باید دید در عمل به چه شکل توسط فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ اجرا خواهد شد.

با وجود ابلاغ دستورالعمل سقف 325 میلیاردی و ضمانت اجرایی آن تحرکات چند روز اخیر بازار نقل‌و‌انتقالات فوتبال ایران همخوانی چندانی با این میزان سقف بودجه ندارد. ارقام 60،70 و 80 میلیاردی برای برخی بازیکنان به گوش می‌رسد و حتی شنیده می‌شود چند باشگاه به برخی بازیکنان پیشنهاد دلاری داده‌اند! اتفاقی که باعث می‌شود تعداد زیادی از باشگاه‌ها از سقف مورد نظر کارگروه نظارت بر قراردادها عبور کنند و در آن صورت موضوع برخورد با این باشگاه‌ها بازهم به سوژه داغ فوتبال ایران تبدیل خواهد شد.

در این وضعیت باید دید کارگروه نظارت بر قراردادها و فدراسیون فوتبال چطور می‌تواند قراردادهای عجیب برخی باشگاه‌ها با بازیکنان را تحت نظر داشته باشد و آیا قدرتی برای تشخیص قراردادهای صوری ثبت شده در سازمان لیگ وجود دارد یا خیر؟ اتفاقی که کم و بیش در فصل گذشته نیز رخ داده بود و فدراسیون فوتبال عملاً دسترسی به سایر ارقام رد و بدل شده بین باشگاه‌ها و بازیکنان ندارد و تنها موضوع مورد استناد، قرارداد ارائه شده به سازمان لیگ است.

فدراسیون فوتبال و کارگروه نظارت بر قراردادها برای رصد کامل اتفاقات نقل‌و‌انتقالاتی باید از مراجع نظارتی نیز کمک بگیرند تا حداقل سر و سامانی به وضعیت آشفته نقل‌و‌انتقالات فوتبال ایران و ارقام سرسام‌آور رد و بدل شده داده شود.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.