اسماعیلی: در دولت سیزدهم فروش سینماها رشد 300 درصدی داشت

به گزارش خبرنگار حوزه دولت ‌پایگاه خبری خبرآنی، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه نشست هفتگی هیئت دولت طی سخنانی اظهار داشت: ما در طول این هفته مراسمات اربعین شهدای عزیزمان را در سراسر کشور داشتیم. در تهران، قم، اهواز و مشهد  برنامه‌های باشکوهی در این رابطه برگزار شد. 

وی افزود: مجموعه خدماتی که تلاش شد در بخش ‌های مختلف دولت سیزدهم در بحث مسائل فرهنگی و هنری ارائه شود، چندین برابر این بازه زمانی بود دولت سیزدهم فرصت ارائه خدمات داشت و به واقع در حوزه فرهنگ هنر و رسانه اتفاقات بزرگی را شاهد بودیم. از جمله رشد 700 درصدی مخاطبان سینما و رشد 300 درصدی فروش که بخشی از اقدامت موثر دولت سیزدهم در حوزه فرهنگ و هنر بود. 

اسماعیلی با بیان اینکه در همین دو جلسه پایانی دولت، برای تکمیل پروژه های عمرانی آماده افتتاح، بودجه‌های خوبی را اختصاص دادیم، عنوان کرد: نیت ما در تمام این دوره خدمت گذاری به مردم بود و نگاه جزیره‌ای نداشتیم و کارهای مردم را با نفسانیت خودمان دچار ضرر نکنیم و انشاالله این مسیر خدمت ادامه پیدا خواهد کرد. 

وی افزود: ما در این سه سال مجموعه فعالیت‌های هنرهای اصیل بومی را گسترش دادیم. اول سال اشاره کردم که تالار بنیاد رودکی و تالار وحدت را به برگزاری اجراهای موسیقی اصیل و سنتی اختصاص دادیم. در روزهای قبل نیز استاد سراج و در روزهای آینده اساتید نام‌آور موسیقی ایران اجرا خواهند داشت. در مجموعه تخت جمشید نیز اجرای موسیقی آقای قربانی را داشتیم. 

اسماعیلی تاکید کرد: افرادی که دولت انقلابی آقای رئییس را قبل از شروع متهم به سختگیری در حوزه هنر می‌کردند امروز منصفانه تحلیل کنند. این اولین بارها در حوزه فرهنگ و هنر اجرا شد و اجرای تخت جمشید نیز یکی از این اولین‌ها بود که در دولت شهید رئیسی اتفاق افتاد. 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره برنامه وزرات ارشاد برای محرم گفت:  وزارت ارشاد برنامه‌های بسیار متنوعی را برای محرم در نظر گرفته است که مشروح آن در روزهای آینده اطلاع رسانی خواهد شد. 

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.