جنایتی دیگر در غزه در سایه ادامه تجاوزات اشغالگران/ زخمی شدن ۲۴ نظامی صهیونیست

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی در دویست و هفتاد و یکمین روز از جنگ درحال ادامه دادن به بمباران مناطق مختلف نوار غزه هستند؛ حملاتی که تعداد زیادی شهید و مجروح بر جای گذاشته است.

به گزارش خبرآنی، ارتش اشغالگر صهیونیستی در تازه‌ترین جنایت خود در نوار غزه، منزل خانواده مقاط در محله شیخ رضوان در شهر غزه را بمباران کردند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، بر اثر این حمله پنج فلسطینی به شهادت رسیدند که سه نفر از آن‌ها کودک هستند.

پدر این خانواده و کودکی که خداوند بعد از ۲۰ سال انتظار به آن‌ها بخشیده بود، جزو شهدای این حمله جنایتکارانه هستند.

در این حمله چند نفر هم زخمی شدند.

جنگنده‌ها رژیم صهیونیستی همچنین محله الشجاعیه در شرق شهر غزه را برای چندمین روز متوالی هدف قرار دادند.

بحران مواد غذایی در شمال غزه

در شمال نوار غزه نیز تعدادی از شهروندان بر اثر بمباران خانه‌ای در «بیت لاهیا» شهید و زخمی شدند.

همزمان خبرنگار الجزیره گفت: ساکنان اردوگاه «جبالیا» و بیشتر مناطق شمال نوار غزه از کمبود مواد غذایی رنج می‌برند و رژیم صهیونیستی همچنان از ورود کامیون‌های حامل کمک‌های بشردوستانه به این مناطق جلوگیری می‌کند.

وی همچنین نسبت به وضعیت آوارگان در اردوگاه جبالیا در شمال نوار غزه هشدار داد.

در مرکز نوار غزه نیز منابع پزشکی از شهادت دکتر «حسن حمدان» مشاور و رئیس بخش سوختگی و جراحی پلاستیک مجتمع پزشکی ناصر به همراه تمامی اعضای خانواده بر اثر بمباران منزلشان توسط اشغالگران در دیرالبلح خبر دادند.

توپخانه ارتش رژیم اشغالگر نیز مناطقی در شمال غرب النصیرات در مرکز نوار غزه را هدف قرار داد. در ادامه بمباران اردوگاه المغازی در این منطقه نیز چند فلسطینی شهید و مجروح شدند.

در خان یونس، نیز ارتش رژیم صهیونیستی حملاتی را به منطقه «الفخاری» انجام داد.

تخلیه بیمارستان اروپایی

«ریچارد پپرکورن» نماینده سازمان جهانی بهداشت در اراضی اشغالی فلسطین در کنفرانس مطبوعاتی در مقر سازمان ملل در ژنو اعلام کرد: تهدیدهای اسرائیل برای تخلیه بیمارستان اروپایی غزه بر فعالیت آن تاثیر گذاشت و ۲۷۰ بیمار به همراه کادر درمان این بیمارستان را ترک کردند.

پپرکورن تأکید کرد: نبود امنیت در نزدیکی بیمارستان‌ها و عدم دسترسی به سوخت، تجهیزات پزشکی، آب و غذا برای بیماران، کارکنان بهداشتی و کارکنان نهادهای بشردوستانه باعث اخلال در فعالیت بیمارستان‌ها شده است.

وی افزود: تنها سه بیمار در بیمارستان اروپایی غزه و سه بیمار دیگر در بیمارستان صحرایی وابسته به صلیب سرخ جهانی باقی مانده‌اند و بیشتر بیماران به «مجتمع پزشکی ناصر» در غرب خان‌ یونس منتقل شده‌اند.

زخمی شدن ۲۴ نظامی صهیونیست

همزمان با حملات هوایی درگیری‌های زمینی میان رزمندگان مقاومت و ارتش رژیم صهیونیستی نیز ادامه دارد.

در همین راستا، منابع رسانه‌ای از درگیری شدید در اردوگاه «الشابوره» و منطقه «العوده» در رفح خبر دادند.

گروه مقاومت نیروهای شهید عمر القاسم در این باره اعلام کرد: تجمع نیروهای دشمن صهیونیستی در محله «السلام» واقع در شرق رفح در جنوب نوار غزه را با خمپاره هدف قرار دادیم.

گردان‌های شهید «عزالدین القسام» شاخه نظامی جنبش حماس نیز اعلام کرد که ۲ تانک «مرکاوا» ارتش رژیم صهیونیستی را با راکت‌های «الیاسین ۱۰۵» در غرب رفح هدف قرار داده و آنها را منهدم کرده است.

همزمان ارتش رژیم صهیونیستی نیز به زخمی شدن ۲۴ نظامی خود در جریان درگیری‌های ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

مقاومت فلسطین به رهبری حماس در سپیده‌دم هفتم اکتبر عملیات منحصر به فردی را با حمله به شهرک‌های صهیونیست‌نشین منطقه «غلاف غزه» آغاز کرد و ده‌ها صهیونیست را به اسارت گرفت. کارشناسان این عملیات را یک شکست راهبردی برای رژیم صهیونیستی و ارتش «افسانه‌ای» ادعایی آن ارزیابی می‌کنند.

با گذشت ۲۷۱ روز از آغاز تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به نوار غزه، رزمندگان مقاومت همچنان ضربات سنگینی را به اشغالگران وارد می‌کنند و با تغییر روش‌های مبارزه خود، کمین‌های پیچیده و جنگ چریکی علاوه بر وارد کردن دشمن به یک جنگ فرسایشی، ارتش رژیم اشغالگر را سردرگم کرده‌اند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.