تحولات منطقه، محور رایزنی تلفنی وزیران خارجه امارات و آمریکا

وزیران خارجه امارات و آمریکا درجریان گفت‌وگوی تلفنی با یکدیگر درخصوص آخرین تحولات منطقه و تلاش‌های صورت گرفته در راستای دستیابی به آتش‌بس فراگیر و دائمی به بحث و تبادل‌نظر پرداختند.

به گزارش خبرآنی، عبدالله بن زاید آل نهیان، وزیر خارجه امارات با آنتونی بلینکن، همتای آمریکایی خود به صورت تلفنی گفت‌وگو کرد و ۲ طرف طی این تماس تلفنی به بررسی آخرین تحولات منطقه و تلاش‌های صورت گرفته در راستای حصول آتش‌بس فراگیر و همیشگی و رفع نیازهای بشردوستانه غیرنظامیان در نوار غزه پرداختند.

براساس گزارش اسکای نیوز عربی، عبدالله بن زاید آل نهیان، وزیر خارجه امارات درجریان این گفت‌وگوی تلفنی بر حمایت امارات از تلاش‌های آمریکا در راستای همکاری با طرف‌های کارآمد در جامعه جهانی جهت دستیابی به آتش‌بس دائمی تاکید کرد که در حفاظت از جان تمامی غیرنظامیان نقش به‌سزایی دارد.

وزیر خارجه امارات تاکید کرد افزایش درد و رنج بشردوستانه غیرنظامیان در نوار غزه نیاز به تلاش و همکاری با سرعت، هماهنگ و پایدار برای رفع نیازهای فوری آنها و ارائه کمک‌های بشردوستانه لازم به آنان را ضروری می‌کند.

عبدالله بن زاید همچنین بر اهمیت پایان دادن به تنش، افراط‌گری، خشونت روزافزون در منطقه و تلاش در راستای ایجاد یک چشم‌انداز سیاسی جدی برای ازسرگیری مذاکرات با هدف برقراری صلح فراگیر براساس راهکار تشکیل ۲ دولتی تاکید کرد.

وزیر خارجه امارات درجریان این گفت‌وگوی تلفنی همچنین اوضاع سودان و پیامدهای انسانی آن را مورد بررسی قرار داد.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.