عملیات امنیتی قریب‌الوقوع ترکیه در شمال حلب

منابع میدانی در ادلب به المیادین تاکید کردند که ارتش ترکیه در حال آماده شدن برای اجرای یک عملیات امنیتی با مشارکت شورشیان در شمال حلب است.

به گزارش خبرآنی، این منابع افزودند که حمله پیش‌بینی شده با هدف دستگیری شرکت کنندگان در حمله به کارمندان ترکیه در گذرگاه الراعی و باب السلمه در حومه حلب در روز سه شنبه است که در آن افراد مسلح به ساختمان‌های دولتی تحت اداره ترکیه حمله، آنها را تخریب کردند و پرچم ترکیه را به پایین کشیدند.

در همین زمینه، منابع المیادین گزارش دادند که امنیت ترکیه خواستار استرداد مرد مسلحی است که در این ویدیو «در حال توهین به پرچم ترکیه است».

این منابع همچنین توضیح دادند که این حمله ممکن است پس از پایان کارزار امنیتی در استان‌های قیصریه و کیلیس علیه ترکیه‌ای‌هایی باشد که به اموال سوریه حمله کردند.

این حمله پس از آن صورت می‌گیرد که گروه بزرگی از ترکیه‌ای‌ها به خانه‌ها، مغازه‌ها و خودروهای متعلق به سوری‌ها در استان قیصریه ترکیه حمله کردند، در حالی که شایعاتی مبنی بر تجاوز سوری به یک دختر ترکیه‌ای منتشر شد که مقامات ترکیه آن را تکذیب کردند و آن را یک تلاش برای ایجاد اختلاف بین مردم سوریه و ترکیه دانستند.

این حادثه همچنین چند روز پس از آن صورت می‌گیرد که رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه «استقبالش از فرصت‌ها برای احیای روابط دیپلماتیک بین کشورش و سوریه»، «آمادگی آنکارا برای تلاش در زمینه توسعه روابط با دمشق» و در عین حال آمادگی خود را برای دیدار با بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه نیز اعلام کرد.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.