منابع آگاه: نتانیاهو به دنبال برقراری حکومت نظامی در غزه است

منابع نزدیک به نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی امروز (سه‌شنبه) از تصمیم وی برای برقراری حکومت نظامی در نوار غزه پرده برداشتند.

به گزارش خبرآنی، وبگاه «عرب۴۸» در این باره گزارش داد: اظهارات مقامات اسرائیلی نزدیک به «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم، حاکی از تمایل وی به ایجاد یک حکومت نظامی در نوار غزه علی‌رغم توانایی بالای مقاومت پس از حدود ۹ ماه جنگ است.

طبق گفته این منابع، «یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی تنها کسی است که با حکومت نظامی در نوار غزه مخالفت کرده است.

گالانت در این باره گفته است: اگر اسرائیل در غزه حکومت نظامی برقرار کند، هزاران سرباز در طول چند سال کشته خواهند شد و علاوه بر آن اسرائیل در دفاع از خود در جبهه‌های دیگر از جمله لبنان و ایران با مشکل روبرو خواهد شد.

وبگاه عبری «زیمان یسرائیل» در این باره نوشت: سیاست حکومت نظامی به صورت علنی مورد بررسی قرار نگرفته است، اما در صورت عدم وجود یک برنامه استراتژیک، کابینه در تلاش است تا اسرائیلی‌ها را فریب دهد.

این رسانه همچنین گزارش داد: پایان سال اول جنگ نزدیک است و کابینه هیچ برنامه‌ای ندارد و هیچ تمایلی به انجام تحقیقات وجود ندارد و در صورت حضور نظامی دائمی در غزه، پایانی برای جنگ وجود نخواهد داشت.

مقاومت فلسطین به رهبری حماس در سپیده‌دم هفتم اکتبر عملیات منحصر به فردی را با حمله به شهرک‌های صهیونیست‌نشین منطقه «غلاف غزه» آغاز کرد و ده‌ها صهیونیست را به اسارت گرفت. کارشناسان این عملیات را یک شکست راهبردی برای رژیم صهیونیستی و ارتش «افسانه‌ای» ادعایی آن ارزیابی می‌کنند.

با گذشت ۲۷۰ روز از آغاز تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به نوار غزه، رزمندگان مقاومت همچنان ضربات سنگینی را به اشغالگران وارد می‌کنند و با تغییر روش‌های مبارزه خود، کمین‌های پیچیده و جنگ چریکی علاوه بر وارد کردن دشمن به یک جنگ فرسایشی، ارتش رژیم اشغالگر را سردرگم کرده‌اند.

در همین راستا و علی‌رغم اذعان مقامات سابق و فعلی رژیم صهیونیستی به ناتوانی ارتش این رژیم در شکست دادن جنبش حماس، یک رسانه عبری اخیرا از تصمیم کابینه رژیم اشغالگر برای اعلام پیروزی دروغین علیه این جنبش پرده برداشت.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.