بیان تجربه‌های فناورانه متخصصان ایرانی بازگشته در «کانکت فروم»

به گزارش پایگاه خبری خبرآنی به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، نشست تخصصی متخصصان و فناوران ایرانی با عنوان دارای تجربه فعالیت در خارج از کشور در حوزه‌های الکترونیک، کامپیوتر، تجارت الکترونیک و سایر حوزه‌های وابسته، همزمان با بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی الکامپ در خانه فناوری و نوآوری ایران (آی‌هیت) برگزار شد.

رویداد کانکت فروم به میزبانی سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی و با هدف آشنایی متخصصان ایرانی خارج از کشور با صنایع داخلی فعال در حوزه‌های علم و فناوری و همچنین ارتباط اثرگذار با صنعت و دانشگاه برگزار شد.

سید علی حسینی، معاون سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی هدف از برگزاری این رویداد را تعامل اثرگذار با فعالان برجسته ایرانی غیر مقیم در حوزه‌های مرتبط با فناوری‌های ارائه شده در الکامپ ۲۰۲۴ دانست و گفت: در قالب رویداد کانکت فروم، زمینه برای شبکه‌سازی میان متخصصان و صاحبان صنایع در کنار بازدید از غرفه‌های منتخب نمایشگاه الکامپ، فراهم شد.

وی درباره برنامه «کانکت فروم» توضیح داد: برنامه کانت فروم یکی از برنامه های جانبی پلتفرم «کانکت‌پلاس» است که با هدف تعامل، شبکه‌سازی میان متخصصان ایرانی و استفاده از ظرفیت آن‌ها توسط سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی اجرایی شده است. این رویداد با مشارکت و حضور افرادی که تجربه تحصیل، اشتغال و کارآفرینی در خارج از ایران را دارند و متخصصان داخلی برگزار می‌شود.

حسینی با اشاره به این‌که رویداد کانکت‌فروم، همزمان با نمایشگاه‌های بین‌المللی برگزار می‌شود خاطرنشان کرد: نخستین دوره نمایشگاه هم زمان با نمایشگاه تجهیزات پزشکی با حضور هشتاد نفر از متخصصان برگزار شد.

معاون سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی با اشاره به ارائه تجربه‌های سه نفر از متخصصان دارای تجربه فعالیت در کسب و کارهای جهانی در کانکت فروم عنوان کرد: این رویداد، سه سخنران اصلی داشت که در بخش نخست، دکتر محمد شکوهی یکتا، دانش‌آموخته دانشگاه برکلی که به عنوان یکی از مدیران ارشد کمپانی مایکروسافت فعالیت داشته و در حال حاضر به ایران بازگشته و در حوزه هوش مصنوعی فعالیت می‌کند به بیان تجربه‌هایش پرداخت.

وی افزود: در بخش دوم، دکتر معصومه جباری‌فر، فارغ التحصیل دانشگاه مک گیل کانادا که بیش از دو دهه در کانادا بوده و به همراه همسرش در شرکت گوگل کار می‌کرده سخنرانی کرد. وی و همسرش اکنون در یک شرکت دانش بنیان حوزه هوش مصنوعی و داده فعالیت دارند. در این رویداد همچنین دکتر حسین جوشقانی نیز که از برترین‌های المپیادی و دانش آموخته دانشگاه بوستون آمریکا است و اکنون به کشور بازگشته و مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان است، در حوزه کراد فاندینگ یا تامین مالی جمعی تجربیات خود را به اشتراک گذاشت.

حسینی بیان کرد: در این فروم، زمینه برای تعامل بین متخصصان، تبادل تجربه‌ها و فرصت‌های آینده همکاری فراهم شد و در ادامه برنامه نیز شرکت کنندگان، از غرفه‌های منتخب نمایشگاه الکامپ، بازدید کردند.

منبع : مهر

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.