جزئیات نشست‌های آتی فلسطین در دوحه

یک منبع مسوول جزئیاتی از نشست‌های آتی مقام‌های تشکیلات خودگردان فلسطین با حضور سران جنبش حماس در قطر را افشا کرد.

به گزارش خبرآنی، «حسین الشیخ» دبیرکل سازمان آزادی‌بخش فلسطین روز دوشنبه همراه با هیئتی ویژه به دوحه سفر کرد تا در آنجا با مسوولان دفتر سیاسی جنبش حماس دیدار و درباره روز پس از اتمام جنگ در نوار غزه رایزنی کند.

این منبع مسوول که نخواست نامش فاش شود، در گفت‌وگو با «ارم نیوز» اظهار کرد: سفر حسین الشیخ و هیئت همراهش به قطر، پس از فشار گسترده آمریکا بر سران تشکیلات خودگردان فلسطین برای هماهنگی با جنبش حماس در زمینه مدیریت امور نوار غزه انجام شد.

منبع یاد شده گفت: این بار فشار آمریکا در این راستا است که جنبش حماس تا پس از اتمام جنگ در نوار غزه در حاکمیت باقی بماند.

او افزود: رویکرد دولت آمریکا با آنچه کابینه جنگ رژیم صهیونیستی پیش از این اعلام کرده بود و تاکید آن بر لزوم اتمام حاکمیت حماس در نوار غزه و «نابودی نظامی» آن متفاوت است.

همین منبع در ادامه فاش کرد که «۲ طرف آمریکایی و اسرائیلی می‌خواهند ترکیبی از تشکیلات خودگردان فلسطین و جنبش حماس و اتحادیه اروپا در اداره امور نوار غزه پس از اتمام جنگ مشارکت داشته باشند.»

به گفته منبع مذکور، رویکرد کلی جدید بر سلب قدرت نظامی حماس شامل تونل‌ها و موشک‌های آن و ممانعت از انتقال مستقیم پول برای آن و همزمان قدرتمند نگه داشتن این جنبش در برابر هرگونه رقیب فلسطینی در نوار غزه استوار است. به این ترتیب حضور بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی و بلوک راست این رژیم که مخالف برقراری اتحاد سیاسی و جغرافیایی فلسطین هستند، تضمین شده، اختلافات به حال خود باقی می‌ماند و در کنار آن در صورتی که تشکیلات خودگردان فلسطین به حاکمیت در نوار غزه بازگردد، دیگر مخالفت نمی‌کند و در ادامه نیز در مورد «نابودی» حماس با اسرائیل همکاری خواهد کرد.

انتهای پیام

منبع : ایسنا
برچسب ها :

جزئیات فلسطین

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.