اجرای طرح ‌هادی‌ ۸۶۰ روستای خوزستان در دولت سیزدهم

خبرآنی/خوزستان مدیر کل بنیاد مسکن خوزستان گفت: ما در سال ۱۴۰۲ در زمینه اجرای طرح هادی که در دولت شهید رییسی بسیار پررنگ تر شد ‌اولین استان در سطح کشور بودیم که طرح هادی در ۸۶۰ روستای آن (از مجموع ۲۲۰۰ روستای استان) اجرا شد و به لحاظ ارتقای سطح معابر و کیفیت زندگی در روستاها بسیار موثر بود.

روح‌الله عمادی امروز ۱۲ تیرماه در نشست تبیین دستاوردهای دولت سیزدهم و ارایه گزارش عملکرد مدیران دستگاه‌های زیر مجموعه وزارت راه و شهرسازی در استان با اشاره به سه سرفصل کاری بنیاد مسکن اظهار کرد: سه سرفصل در دستور کار ما قرار دارد که شامل عمران روستایی و کارهای اجرایی در روستاها، بازسازی مسکن روستایی و ساختمان‌های آسیب دیده در بحران‌ها و رخدادها و بحث مسکن شهری می‌شود.

به گزارش خبرآنی، وی افزود: طرح هادی به عنوان یک سند بالادستی در روستاها شناخته می‌شود و در جریان زلزله اندیکا که شهید رییسی تشریف آوردند موضوعی که مطالبه مردم بود و عقب افتادگی زیادی در این زمینه وجود داشت، بحث بازنگری و تهیه طرح‌های هادی بود که متاسفانه این روند در استان معیوب بود.

عمادی با اشاره به طرح هادی در روستاهای زیر ۲۰ خانوار ادامه داد: با پیگیری‌های انجام‌شده در این دو الی سه ساله برای بیش از ۱۰۰۰ روستا بحث بازنگری و اصلاح طرح هادی انجام و این اقدام منجر به رفع نیازمندی‌ها و بهبود سرانه‌ها و کاربری‌های موردنیاز در روستاها شد که در این زمینه به میانگین کشوری و حتی بیشتر از آن رسیدیم.

وی اضافه کرد: ما در سال ۱۴۰۲ در زمینه اجرای طرح هادی که در دولت شهید رییسی بسیار پررنگ تر شد به عنوان اولین استان در سطح کشور بودیم که طرح هادی در ۸۶۰ روستای آن (از مجموع ۲۲۰۰ روستای استان) اجرا شد و به لحاظ ارتقای سطح معابر و کیفیت زندگی در روستاها بسیار موثر بود و تقریبا ۵۰ درصد از روستاها در یک سال بهسازی شدند.

عمادی با اشاره به بحث آسفالت گفت: اعتبار قیر اختصاص داده شده به استان ۱۶۰ میلیارد تومان بود که با پیگیری‌های انجام شده این رقم به ۳۰۰ میلیارد تومان رسید و ماحصل آن انجام ۵ میلیون متر مربع اسفالت در روستاها بود.

وی افزود: در بحث صدور اسناد روستایی با تعامل اداره ثبت، در سال گذشته بیش از ۷۵۰۰ سند صادر شد و امسال برنامه داریم که به ۱۲ هزار سند برسیم و با توجه به اقدامات انجام‌شده به این رقم خواهیم رسید.

عمادی گفت: در زمینه مسکن روستایی ۲۲۰ هزار واحد مسکن روستایی در استان داریم که تقریبا ۹۰ هزار واحد از این واحدها مقاوم‌سازی شده و تسهیلات دریافت کرده‌اند و به طور میانگین سالانه ۳ هزار تا ۳۵۰۰ واحد در سطح روستاها مقاوم‌سازی شده است.

وی بیان کرد: در سال ۱۴۰۲ تا دی ماه با همکاری بانک‌های عامل به ۵۵۰۰ واحد تسهیلات مقاوم سازی پرداخت شد و سهمیه امسال به ۱۷ هزار واحد افزایش یافته و در یک سال بیش از ۳۰۰ درصد این سهمیه افزایش یافته است. در این زمینه تاکنون حدود ۱۵ هزار واحد به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند و در مدت ۵ الی 6 ماه اخیر و با همت بانک‌ها و ورود استاندار خوزستان به بحث ضمانت‌ها و دستور ویژه وی، ۹ هزار واحد قرارداد منعقد شد و در این بازه زمانی به اندازه سه سال عقد قرارداد انجام شده است.

عمادی گفت: در بحث زمین‌های روستایی سهمیه استان در سال ۱۴۰۲ و سال گذشته ۴۰ هزار واحد بود که در ابتدای سال بیش از ۲۰ هزار از این زمین ها در سامانه بارگذاری شده و متقاضیان در روستاها می‌توانند در سامانه زمین‌ها را انتخاب کنند و زمین‌ها تخصیص و تحویل متقاضیان شود و از تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی مسکن روستایی استفاده کنند و این اقدام گام خوبی در بحث کمبود زمین در شهرها بوده و می‌توانیم این دغدغه را از استان مرتفع کنیم.

وی افزود: در زمینه بازسازی در دولت سیزدهم، بحث زلزله اندیکا را داشتیم که شهید رییسی تشریف آوردند و با پیگیری‌های انجام شده و استفاده از ظرفیت استان و استان‌های معین در همان سال اول تعداد حدود ۱۰۰۰ واحد در اندیکا و مناطق محروم و دور افتاده‌ای که واقعا ساخت و ساز در آنجا با مشکلات زیادی همراه بود ساخته و تحویل مردم شد.

عمادی با اشاره به بازسازی بندر امام به عنوان بزرگترین بافت حاشیه‌ای و ناکارمد کشور که در حال کار است، اظهار کرد: ما در سال ۹۹ آبگرفتگی در بندر امام داشتیم که در این زمینه مصوبه هیات دولت مبنی بر بازسازی ۴۰۰۰ واحد ابلاغ شد اما اجرای آن در دولت شهید رییسی شروع شد و ساخت سه هزار واحد انجام شد.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.