نبنزیا: طرح آمریکا برای آتش‌بس در غزه اجرایی نشده است

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل اعلام کرد یکی از مفاد قطعنامه مصوب شورای امنیت سازمان ملل متحد در طرح پیشنهادی آمریکا برای آتش‌بس، اجرا نشده است.

به گزارش خبرآنی، «واسیلی نبنزیا» نماینده دائم روسیه در سازمان ملل پس از شروع ریاست دوره‌ای روسیه در شورای امنیت سازمان ملل در ماه ژوئیه در کنفراسی مطبوعاتی گفت واضح است که وضعیت فلسطین همچنان نگران‌کننده است.

براساس گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، نبنزیا همچنین تصریح کرد متاسفانه هیچ دلیل و مدرکی دال‌ بر بهبود اوضاع و نزدیک شدن به برقراری آتش‌بس وجود ندارد و هیچ‌کدام از مفاد تصمیم آمریکا اجرایی نشده است.

وی در ادامه افزود حتی مشخص نیست که طرح پیشنهادی (آمریکا درخصوص آتش‌بس) چه ویژگی‌های نهایی دارد و آیا طرف‌ها با آن موافقت کرده‌اند یا خیر.

قطعنامه پیشنهادی آمریکا مبنی‌ بر توقف درگیری‌ها در غزه دوشنبه شب (۲۱ خرداد) با ۱۴ رای موافق و رای ممتنع روسیه در شورای امنیت سازمان ملل به تصویب رسید و جنبش حماس از آن استقبال کرد.

پس از آن مقامات آمریکایی مدعی شدند که رژیم صهیونیستی نیز با این قطعنامه موافقت کرده است، اما عملکرد این رژیم و اصرار آن بر ادامه جنایات در غزه عکس این ادعا و دهن‌کجی تل‌آویو به نهادهای بین‌المللی را ثابت کرد.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.