افتتاح کارخانه در زاهدان برای اشتغال 230 زندانی

به گزارش گروه اجتماعی پایگاه خبری خبرآنی ، غلامعلی محمدی؛ رئیس سازمان زندان‌ها با اشاره به افتتاح چندین پروژه‌ اشتغالزایی این سازمان طی هفته قوه قضاییه اظهار کرد: در هفته گذشته، پروژه اشتغالزایی کارخانه پلاستیک زندان باز زاهدان که در فاصله 750 متری زندان مرکزی قرار دارد با سرمایه‌گذاری سازمان همیاری شهرداری‌ها، به مساحت1500 متر ایجاد شد که با راه‌اندازی این کارخانه، 150 نفر به صورت مستقیم در سه شیفت به‌کارگیری خواهند شد و امکان بکارگیری 80 زندانی دیگر نیز به صورت غیرمستقیم فراهم شده است.

وی افزود: انواع پلاستیک‌های دسته‌دار در اندازه‌های مختلف، پلاستیک‌های فریزر معمولی و رولی، کیسه‌های زباله، سفره‌های یک‌بار مصرف و پلاستیک‌های تبلیغاتی، از مهم‌ترین محصولات تولیدی این کارخانه هستند. میزان مصرف این محصولات در استان سیستان و بلوچستان حدود 160 تن است که از این مقدار 80 تن سهم این کارخانه خواهد بود.

رئیس سازمان زندان‌ها افزود: همچنین در هفته قوه قضائیه، 12 پروژه اشتغالزایی سازمان زندان‌ها در استان خوزستان به بهره‌برداری رسید. این پروژه‌ها معطوف به تولیدبطری‌های پلاستیکی، مواد شوینده، درب و پنجره‌های یو‌پی‌وی‌سی، انواع پروفیل‌های یوپی‌وی‌سی و دستمال کاغذی هستند؛ این پروژه‌ها با هزینه‌ای حدود 102 میلیارد تومان در مرکز و شهرهای تابعه استان خوزستان مورد بهره‌برداری قرار گرفتند.

محمدی با اشاره به ایجاد و پیاده‌سازی سامانه دستیار نهاد ارفاقی (دنا) در هفته قوه قضاییه گفت: هدف از اجرای سامانه دنا، این است که رفتار زندانیان و فعالیت و مشارکت آنها در برنامه‌های مختلف اصلاحی و تربیتی، به صورت هوشمند ثبت شود و بهره‌مندی آنها از ارفاقات قانونی، بر مبنای امتیازات ثبت شده در این سامانه باشد؛ همچنین در هفته قوه قضائیه، مرکز داده شهید لاجوردی سازمان زندان‌ها با هدف بازطراحی، توسعه و ارتقاء بخش فناوری اطلاعات سازمان زندان‌ها، مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.