تأکید استاندار تهران بر بازنگری مقررات ایمنی و آتش‌نشانی

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری خبرآنی، ششمین همایش و نمایشگاه بین‌المللی آتش‌نشانی و ایمنی شهری صبح امروز با حضور جمعی از آتش‌نشانان سراسر کشور و با حضور 15 تن از مهمانان خارجی از کشورهای مختلف با حضور علیرضا فخاری؛ استاندار تهران و قدرت‌الله محمدی؛ مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی به مدت 3 روز در محل هتل المپیک آغاز به کار کرد.

علیرضا فخاری؛ استاندار تهران در ابتدای این مراسم با اشاره به نقش آتش‌نشانان و حضور آنها در زمان اطفای حریق و بحران‌ها اظهار کرد: اقدامات پیشگیرانه که منجر به کاهش حوادث می‌شود بر کسی پوشیده نیست و باید در سطوح عام جامعه این مسئله را پررنگ‌تر ببینیم.

وی با تاکید بر اینکه باید آموزش‌های پیشگیرانه در حوزه حوادث از سنین بسیار پایین مورد توجه قرار بگیرد، گفت: این موارد باید از مدارس ابتدایی شروع شود و عامل خودایمنی در جامعه شکل بگیرد.

استاندار تهران با اشاره به اهمیت استفاده از تجهیزات هوشمند و بروز در اطفای حریق گفت: این وسایل علاوه بر سرعت بالا در اطفای حریق، سازگار با محیط زیست هستند و میزان پخش‌شوندگی و پوشش آنها قابل توجه است.

فخاری با تاکید بر بازنگری ضوابط و مقررات در حوزه ایمنی گفت: باید این مسئله مورد توجه قرار بگیرد چرا که بازنگری قوانین و  مقررات می‌تواند برخی از مشکلات موجود را برطرف کند.

قدرت‌الله محمدی؛ مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران نیز در ادامه این مراسم، با اشاره به اهمیت تصویب لایحه مدیریت یکپارچه شهری گفت: تا زمانی که این لایحه به تصویب نرسد، ما دست‌بسته هستیم و انتظار داریم این لایحه که اهمیت بسیار بالایی دارد به تصویب برسد.

وی با اشاره به فرسودگی تجهیزات به‌ویژه خودروهای آتش‌نشانی تصریح کرد: حدود 2 هزار دستگاه خودرو در سطح کشور در حوزه آتش‌نشانی بالای 30 الی 40 سال هستند و انتظار می‌رود همانگونه که برای اورژانس شاهد ورود یک هزار دستگاه خودرو جدید بودیم، همین کار برای آتش‌نشانی صورت بگیرد تا شاهد ورود خودروهای جدید آتش‌نشانی باشیم.

محمدی ادامه داد: تامین خودروهای مورد نیاز آتش‌نشانی با اعتبارات شهرداری‌ها نشدنی است چرا که اعتبارات شهرداری‌ها تنها صرف پرداخت حقوق می‌شود و این در حالی است که برخی از آتش‌نشانان در استا‌ن‌ها و شهرستان‌های مختلف بیش از سه ماه است که حقوقشان را دریافت نکرده‌اند.

وی تاکید کرد: تامین تجهیزات آتش‌نشانی در سطح کشور نیازمند به یک بودجه ملی است و باید این اعتبارات از سوی دولت تامین شود.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران با انتقاد از بیمه‌ها گفت: درصد پولی که شرکت‌های بیمه‌‌ای دریافت می‌کنند باید به سازمان آتش‌نشانی داده شود و این در حالیست که این اتفاق نمی‌افتد. 

وی با اشاره به اینکه جامعه آتش‌نشانان جامعه فراموش شده‌ای هستند تصریح کرد: در رنکینگ جهانی از بین 30 شغل پرخطر و پراسترس، آتش‌نشانان در رتبه دوم پس از نیروهای مسلح قرار دارند.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.