درخواست شهرداری تهران از وزیر میراث درباره ایوان ری

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری خبرآنی، محمد ناظم رضوی در تشریح آخرین جزییات مجموعه ایوان ری اظهار کرد: متولی زیرساخت‌های مجموعه ایوان ری شامل فیزیک و کالبد آن بر عهده شرکت توسعه فضاهای فرهنگی است و بهره‌برداری موضوعی و فرهنگی مجموعه برعهده مرکز فعالیت‌های امور دینی است.

وی گفت: در حال حاضر سینما، رستوران و شهربازی که مختص بازی‌های مفهومی درون سالنی است، در حال تکمیل است و به‌زودی به بهره برداری می‌رسد و در آینده نزدیک هم مزایده بهره‌برداری سالن‌های سینما و سالن اجتماعات مجموعه برگزار خواهد شد.

ناظم رضوی ادامه داد: مرکز فعالیت‌های دینی به عنوان بهره‌بردار و ناظر با رویکرد فرهنگی به منطقه 20 و مناطق مجاور در حوزه سینما و برگزاری یادواره‌ها، کنگره‌ها و فعالیت‌های فرهنگی خدمات ارائه خواهد کرد و البته از این پس برگزاری مراسم در این مجموعه افزایش پیدا خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران درباره علت کم کاری و عدم استفاده از این مجموعه همانند سایر مجموعه‌های فرهنگی گفت: باید مراحل قانونی و کارشناسی‌های رسمی برای مجموعه انجام می‌شد و ایرادات ان برطرف می‌شد و از سوی دیگر مجوز آتش نشانی اخذ می‌شد که همه این اقدامات انجام شد لذا از این پس فعالیت این مجموعه شامل برگزاری مراسمات فرهنگی افزایش پیدا خواهد کرد.

ناظم رضوی درباره مجاورت ایوان ری با برج طغرل گفت: برای برداشته شدن دیوار آجری میان این دو مجموعه از سوی وزیر میراث قول‌هایی داده شده که تاکنون محقق نشده است. برای بخش همسایه برج در درون مجموعه ایوان ری طرحی با هماهنگی کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران در حال آماده شدن است که البته ابتدا باید اکتشافات تکمیل شود و اشیا اکتشافی نیز در درون مجموعه ایوان ری به نمایش گذاشته خواهد شد.

وی تاکید کرد: با برداشته شدن دیوار میان مجموعه ایوان ری و برج طغرل مجموعه ای یکپارچه ایجاد خواهد شد که می‌تواند برای حوزه گردشگری تاثیر خوبی داشته باشد.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.