بازگشت 33226 زائر ایرانی به کشور

به گزارش خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری خبرآنی، شمس‌الدین فرزادی پور در نشست خبری با اشاره به برنامه ریزی6 ماهه برای پروازهای حج، اظهار کرد: امسال اعلام کردیم با توجه به محدودیت ناوگان، آمادگی جابجایی 50 هزار حاجی را داریم و انتقال 40 هزار زائر خانه خدا به یک شرکت دیگر واگذار شد.

وی ادامه داد: این در حالی بود که یکی دو روز قبل از آغاز پروازها، عربستان سعودی اعلام کرد فقط هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران مجوز جابجایی حجاج را دارد.

وی افزود: بر این اساس برنامه ریزی ها تغییر کرد و مرحله پروازهای رفت حجاج طی بازه زمانی یک‌ماهه یعنی از 22 اردیبهشت تا 21خرداد در بهترین حالت ممکن به عربستان منتقل شدند.

وی با اشاره به از خودگذشتگی و ایثار کارکنان ایران ایر در پروازها حج، تصریح کرد: نصب دو موتور هواپیما که در خوشبینانه ترین حالت حداقل 2 هفته زمان نیاز دارد، طی ایام پروازهای حج طی فقط 5 روز انجام شد.

مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در ادامه با اشاره به اینکه با اشاره به انجام 758 لگ پروازی در ایام رفت پروازهای حج، گفت: همچنین تعداد زائران جابجا شده 87 هزار و 624 نفر و میانگین تاخیرات پروازهای رفت 21 دقیقه بود.

فرزادی پور با اشاره به آغاز پروازهای برگشت در اول تیرماه، اظهار کرد: عملیات بازگشت تا 23 تیر ادامه دارد. تاکنون 258 پرواز برگشت انجام شده و در  پروازهای برگشت از یک هواپیمای شرکت داخلی استفاده می کنیم.

وی با اعلام اینکه تاکنون 33 هزار 226 نفر از حجاج به کشور بازگشته اند، اضافه کرد: پروازهای برگشت حج شهرهای کرمان، بوشهر، بیرجند، اهواز، تبریز و رشت به اتمام رسیده است.

وی یادآور شد: میانگین تاخیر پروازهای برگشت 73 دقیقه بوده که مقداری زیاد است. این تاخیرات موضوعی کاملا طبیعی است که ارتباطی به ایران ایر ندارد و به دلیل رویه های جدید عربستان در نحوه جابجایی بار و همچنین ترافیک فرودگاههای این کشور است.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم
برچسب ها :

بازگشت 33226 ایرانی

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.