یورش مجدد اشغالگران به کرانه باختری و درگیری شدید در نابلس

در دویست و شصت و هفتمین روز تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه، اشغالگران به یورش‌های خود در مناطق مختلف کرانه باختری ادامه داده و در شهر نابلس درگیری‌هایی میان آنها و شهروندان فلسطینی به وقوع پیوست.

به گزارش خبرآنی، خبرنگار شبکه خبری الجزیره گزارش داد که نیروهای رژیم اشغالگر صبح امروز (شنبه) به محله‌های نابلس و جنین در کرانه باختری یورش برده و با نیروهای مقاومت وارد درگیری شدند.

در همین راستا، گردان شهدای الاقصی، شاخه نظامی جنبش فتح اعلام کرد که رزمندگان این گردان در نابلس به شدت با نیروهای رژیم اشغالگر با سلاح و بمب‌های منفجره وارد درگیری شده‌اند.

اشغالگران همچنین به منزل خانواده «معاذ شریده» روزنامه‌نگار فلسطینی در نزدیکی هتل «القصر» واقع در نابلس و همچنین شهرک‌های «سیله الظهر» و «الفندقومیه» در جنوب شهر نابلس یورش بردند.

نیروهای رژیم اشغالگر همچنین به مناطق مختلف شهرک «السموع» واقع در جنوب الخلیل در جنوب کرانه باختری یورش برده و اقدام به توقیف خودروها و شلیک به سمت شماری از جوانان فلسطینی کردند.

نیروهای رژیم صهیونیستی به سمت گورستان «الکرنتینا» در مرکز شهر الخلیل بمب‌های صوتی و گاز اشک‌آور پرتاب کردند.

این نخستین بار نیست که سربازان رژیم اشغالگر به سمت پیکر فلسطینیان در این گورستان یورش می‌برند.

همچنین شهرک‌نشینان صهیونیست و نیروهای رژیم اشغالگر به سمت کشاورزان و دامداران در روستای «التوانی» در یطا واقع در جنوب الخلیل یورش بردند.

ساعاتی پس از اینکه شهرک‌نشینان صهیونیست درختان میوه کشاورزان در این روستا را ریشه‌کن کردند، شهرک‌نشینان به چوپانان حمله و آنها را از مراتع بیرون کردند.

رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر جنگی ویرانگر را علیه مردم غزه به راه انداخته که ده‌ها هزار شهید و مجروح بر جای گذاشت. از زمان آغاز جنگ اشغالگران علیه غزه در هفت اکتبر، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی «نابودی حماس» را به‌عنوان یکی از اهداف جنگ تعیین کرده است، اما بسیاری از تحلیلگران و ناظران نظامی این رژیم در امکان دستیابی به این امر تردید دارند.

رژیم صهیونیستی با وجود ۲ قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل برای توقف فوری جنگ و دستور دیوان بین‌المللی دادگستری برای پایان دادن به تهاجم به شهر رفح و اتخاذ تدابیری برای جلوگیری از وقوع «نسل‌کشی» و بهبود وضعیت بد انسانی در نوار غزه، به جنگ مرگبار خود ادامه می‌دهد.

پیشتر وزارت بهداشت غزه اعلام کرد حداقل ۳۷۷۶۵ نفر در حملات نظامی ارتش صهیونیستی به غزه از ۷ اکتبر تاکنون شهید و ۸۶۴۲۹ نفر زخمی شده‌اند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.