واکنش حماس به تصمیم جدید تل‌آویو درباره کرانه باختری و تشکیلات خودگردان

جنبش حماس امروز (جمعه) در بیانیه‌ای موافقت کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی با پیشنهادات وزیر دارایی این رژیم برای ممانعت از به رسمیت شناختن کشور فلسطین و مجازات تشکیلات خودگردان فلسطین را گامی در جهت تسلط کامل بر کرانه باختری اشغالی ارزیابی کرد.

به گزارش خبرآنی، در بیانیه جنبش حماس در این باره آمده است: کابینه امنیتی رژیم اشغالگر تصمیمی برای گسترش شهرک سازی در کرانه باختری اشغالی، مشروعیت بخشیدن به پنج شهرک جدید و اجرای قوانین این رژیم در مناطق تحت کنترل اداری تشکیلات خودگردان فلسطین اتخاذ کرد که یک اقدام عملی از سوی کابینه رژیم اشغالگر فاشیست برای پیش بردن برنامه‌های اسموتریچ تندرو به منظور کنترل کامل کرانه باختری است.

طبق گزارش خبرگزاری شهاب، حماس تاکید کرد: این اقدامات فاشیستی مستلزم موضع یکپارچه فلسطین برای نفی و مقابله با آنها و مقابله با سیاست‌های کابینه تندرو صهیونیستی است که از طریق کشتار، نابودی، سرقت زمین و هتک حرمت مقدسات تجاوزات خود را علیه ملت ما تشدید کرده است.

در ادامه این بیانیه تاکید شده است: سازمان ملل متحد و جامعه بین‌المللی باید گام‌های عملی فراتر از محکومیت بردارند و برای توقف این اقدامات که نشان‌دهنده تلاشی خطرناک برای از بین بردن آرمان ملت ما و حمله به حق آنها در سرزمین خود و تعیین سرنوشتشان است، تلاش کنند.

حماس اضافه کرد: ما تأکید می‌کنیم که تمام برنامه‌های کابینه رژیم اشغالگر فاشیست، برای تسلط بر کرانه باختری، آواره کردن ملت ما و از بین بردن مسئله فلسطین شکست خواهد خورد و به صخره اراده فلسطینی‌ها و موج مقاومت در شهرها، روستاها و اردوگاه‌های کرانه باختری برخورد خواهد کرد.

این جنبش در ادامه تاکید کرد: ما از جوانان خود در سراسر کرانه باختری و قدس می‌خواهیم که به درگیری با دشمن جنایتکار ادامه دهند و این درگیری را تشدید کنند.

این بیانیه پس از آن صادر شد که رسانه‌های عبری گزارش دادند کابینه رژیم صهیونیستی پنجشنبه با اقداماتی که «بتسلئیل اسموتریچ» وزیر دارایی این رژیم علیه به رسمیت شناختن کشور فلسطین پیشنهاد داده بود، موافقت کرد.

بر اساس گزارش المیادین، کابینه رژیم صهیونیستی با تحریم‌هایی علیه مسئولان تشکیلات خودگردان فلسطین و مشروعیت بخشی به پنج کانون شهرک سازی در کرانه باختری موافقت کرد.

به گفته منابع عبری تحریم‌ها علیه تشکیلات خودگردان فلسطین به دنبال شکایت علیه رژیم صهیونیستی در دیوان لاهه و احتمال صدور حکم جلب «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی و «یوآو گالانت» وزیر جنگ صورت می‌گیرد.

به گفته این منابع کابینه رژیم صهیونیستی با اقداماتی شامل لغو مجوز و امتیازهای مسئولان ارشد تشکیلات خودگردان فلسطین و محدود کردن تردد این مسئولان و مجازات آن‌ها در صورت «تحریک علیه اسرائیل» و لغو اختیارات اجرایی تشکیلات خودگردان فلسطین در جنوب کرانه باختری موافقت کرد.

کابینه رژیم صهیونیستی همچنین با انتشار مناقصه‌هایی برای ساخت‌وساز در کرانه باختری و برگزاری نشست شورای عالی برنامه‌ریزی برای موافقت با طرح‌های احداث هزاران واحد مسکونی موافقت کرد.

اسموتریچ در این باره گفت: تحریم‌ها علیه تشکیلات خودگردان فلسطین و تقویت شهرک‌سازی پیام واضحی برای هر کشوری است که فلسطین را به رسمیت می‌شناسد. تشکیلات خودگردان فلسطین به حماس برای آسیب رساندن به اسرائیل پیوسته است. تشکیل کشور فلسطین در قلب اسرائیل یک تهدید وجودی است و من اجازه چنین فاجعه‌ای را نمی‌دهم.

بر اساس گزارش کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی، ارتش این رژیم و مسوولان شاباک پیشنهاد داده بودند که با اقدامات اسموتریچ موافقت نشود چرا که احتمالا منجر به تشدید تنش در کرانه باختری خواهد شد.

در ماه مه اسپانیا، ایرلند و نروژ رسما کشور فلسطین را به رسمیت شناختند. بعد از آن نیز اسلوونی، ارمنستان و جامائیکا کشور فلسطین را به رسمیت شناختند. به رسمیت شناختن کشور فلسطین در راستای فشار بر رژیم صهیونیستی برای پایان دادن به جنگ علیه نوار غزه است.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.