راهپیمایی میلیونی یمنی‌ها در حمایت از غزه

ملت یمن امروز (جمعه) با برگزاری راهپیمایی میلیونی در استان‌های مختلف و به ویژه صنعا بر ادامه حمایت مردمی و نیروهای مسلح یمن از اهالی غزه و مقاومت آنها تاکید کردند.

به گزارش خبرآنی، شهروندان یمنی در پایان راهپیمایی خود تحت عنوان «ملت‌های امت اسلام بدون حمایت از غزه هیچ عزتی ندارند» بیانیه‌ای صادر و تاکید کردند: ما به پایداری عظیم ملت فلسطین و مجاهدان آنها در نوار غزه و کرانه باختری درود می‌فرستیم و بار دیگر بر موضع قاطع مبتنی بر ایمان و اصول خود در حمایت از ملت فلسطین و مجاهدین عزیز آنها در نوار غزه و تمام فلسطین تأکید می‌کنیم.

در این بیانیه آمده است: ما همچنین تداوم مواضع و تظاهرات رسمی و مردمی در حمایت از ملت فلسطین در کشورهای مختلف جهان را تحسین می‌کنیم. تظاهرات مردمی جاری در اردن، خروج مردمی در مراکش و ادامه جنبش دانشجویی در دانشگاه‌های آمریکا و اروپا را می‌ستاییم.

بیانیه راهپیمایی‌های میلیونی یمن می‌افزاید: در شرایطی که بحران انسانی در غزه تشدید می‌شود، نیازها و مواد غذایی از برخی کشورهای عربی و اسلامی به دست رژیم صهیونیستی می‌رسد.

راهپیمایی میلیونی یمنی‌ها در حمایت از غزه
راهپیمایی صنعا

شهروندان یمنی در ادامه تاکید کردند: ما از تشدید عملیات منحصر بفرد و ویژه جبهه‌های حامی و پشتیبان ملت فلسطین در لبنان و عراق که تأثیر زیادی دارد، تمجید می‌کنیم. ما همچنین به برادران مجاهد خود در حزب‌الله لبنان اعتماد داریم که اگر دشمن به فکر تجاوز همه جانبه به لبنان باشد، می توانند شکستی وحشتناک و شرم آور را برای دشمن رقم بزنند.

در این بیانیه با اشاره به عملیات‌های نظامی مشترک میان نیروهای مسلح یمن و مقاومت اسلامی عراق نیز آمده است: ما عملیات مشترک نیروهای مسلح خود با مجاهدین مقاومت اسلامی در عراق را تبریک می‌گوییم و این عملیات‌های مشترک مظهر امید همه برای اتحاد و همکاری است.

شهروندان یمنی همچنین اعلام کردند: ما دستان نیروهای مسلح خود را که پذیرایی مناسبی از ناوهای هواپیمابر جدید کرده‌اند می‌فشاریم و از همه رسانه‌های عربی و اسلامی می‌خواهیم که نقش خود را در افشای جنایات دشمن و حامیان غربی آن ایفا کنند و مسئولیت خود را بر عهده بگیرند.

راهپیمایی میلیونی یمنی‌ها در حمایت از غزه
راهپیمایی صعده

در ادامه این بیانیه تاکید شده است: ما از کشورهای عربی و اسلامی می‌خواهیم که در زمینه‌های مختلف موجود و ممکن، کارزارهای رسانه‌ای، دیپلماتیک و سیاسی علیه دشمن انجام دهند. ما از همه ملت‌های عرب و اسلامی دعوت می‌کنیم که مسئولیت خود را در قبال آنچه در غزه رخ می‌دهد بر عهده بگیرند و گزینه تحریم اقتصادی همه جانبه دشمنان را فعال کنند.

ملت یمن جمعه هر هفته راهپیمایی میلیونی را در استان‌های مختلف این کشور برگزار می‌کنند.

هدف از برگزاری این راهپیمایی‌ها اعلام حمایت از ملت و مقاومت فلسطین در نوار غزه و عملیات‌های نظامی نیروهای مسلح یمن علیه «مثلث تجاوز» (آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی) است.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.