پروژه‌های توسعه محصول تا سقف ۱۰ میلیارد و ۵۰۰ ریال حمایت می‌شوند

به گزارش پایگاه خبری خبرآنی، پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) وابسته به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به منظور حمایت از شرکت‌های فناور و کمک به ایجاد و ارتقای فناوری محصولات آن‌ها، از پروژه‌های توسعه محصول در قالب اعطای اعتبارات ریسک‌پذیر حمایت می‌کند.

شرایط اعطای اعتبار فوق به شرح ذیل است:

۱) مشارکت مرکز فناور در حمایت از شرکت فناور پذیرش شده؛ حداقل معادل یک‌سوم حمایت تعهد شده پارک فاوا به شرکت فناور به صورت حمایت مالی مستقیم، یا ارائه خدمات مشاوره‌ای با همکاری مستقیم یک مشاور فنی و تخصصی و بازار در راهبری تیم در بازه زمانی اجرای پروژه.

۲) واحدهای فناور متقاضی، می‌بایست شخصیت حقوقی ثبت شده داشته باشند.

۳) گرنت رشد در راستای توسعه فناوری و حمایتی از نوع خطرپذیر است که در قبال دریافت تضامین لازم پرداخت می‌شود.

۴) در صورتی که محصول با موفقیت تولید شود و تأیید خاتمه پروژه را از پارک فاوا دریافت نماید، شرکت متعهد است معادل ۳ درصد از درآمد شرکت فناور از محل فروش محصول مورد حمایت و یا محصولات بعدی که از توسعه این محصول حاصل می‌شود را به مدت ۷ سال بعد از خاتمه دوره و تا سقف پنج برابر اعتبار حمایتی دریافتی به پارک فاوا پرداخت کند.

در صورتی که محصول در بازه زمانی تعیین شده در پیشنهاد مصوب طرح با موفقیت تولید نشود یا پارک به دلیل عدم (ارائه یا تأخیر) شرکت در ارائه گزارش پیشرفت مرحله‌ای نسبت به توقف اعطای اعتبار اقدام نماید، اعتبار از شرایط اعتبارات خطرپذیر (VC) خارج شده و شرکت متعهد است نسبت به بازپرداخت دو برابر اعتبار دریافتی در چهار قسط مساوی به صورت فصلی اقدام کند، به صورتی که کل بدهی تا ۱۲ ماه پس از ابلاغ پارک تسویه شده باشد. در صورت بروز این وضعیت، شرکت در آینده نیز مجاز به فروش آن محصول بدون مجوز پارک فاوا نخواهد بود.

۴) پروژه‌های معرفی شده می‌بایست در مرحله توسعه فناوری (TRL ۴ تا ۷) باشد؛

۴TRL تا ۵؛ در مرحله نمونه‌سازی است(مطالعات مفهومی و ارزیابی اولیه از تکنولوژی به پایان رسیده است).

۵TRL تا ۶؛ نمونه‌ اولیه فناوری (محصول آزمایشگاهی) تکمیل است(ارزیابی عملکرد فناوری به پایان رسیده است).

۶TRL تا ۷؛ ارتقای فناوری محصول (ایجاد ویژگی فنی و عملکردی جدید (تکنولوژی) قابل توجه در محصول).

تبصره ۱: جهت ورود به بازار فناوری در صورت ارائه معرفی‌نامه از مشتری محصول فناورانه، با تأیید داور کسب‌وکار و هیئت رئیسه پارک فاوا، شرکت می‌تواند از تسهیلات صندوق‌های عامل همکار پارک در جهت تجاری‌سازی استفاده کند.

۵) اعتبارات گرنت رشد صرفا به هزینه‌های بخش تحقیق و توسعه تعلق می‌گیرد. خطوط اعتباری گرنت عبارتند از؛

هزینه‌های تحقیق و توسعه پروژه

هزینه‌های آموزش و توانمندسازی پرسنل تحقیق و توسعه

مشاوره و تحلیل بازار

۶) اعتبارات تخصیص یافته در بخش تحقیق و توسعه، مشاوره و تحلیل بازار براساس اسناد مالی مثبته و معتبر هزینه‌های انجام شده به‌صورت مرحله‌ای پرداخت می‌شود.

۷) اعتبارات تخصیص یافته در بخش نیروی انسانی در قبال پرداخت به نیروی انسانی متخصص و فعال در اجرای پروژه (که قبلاً لیست آن‌ها مورد توافق قرار گرفته است) و ارائه اسناد آن در قالب لیست بیمه یا انعکاس در لیست مالیات پرداخت می‌شود.

۸) حداکثر مدت زمان مجاز برای انجام پروژه و هزینه‌کرد این اعتبار و ارائه محصول نهایی ۱۲ ماه است.

۹) اعتبار تحقیقاتی در قالب گرنت خطر پذیر با شرایط بازپرداخت (حداکثر تنفس یکساله) پرداخت می‌شود.

۱۰) سقف گرنت رشد در این فراخوان ۱۰.۵۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال است.

عدد سقف فوق بسته به میزان ارتباط موضوعی پروژه در زمان تصویب، توسط پارک فاوا تعیین می‌شود.

این فراخوان ویژه شرکت‌های مستقر در مراکز (آذربایجان غربی، اردبیل، ایلام، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، کهگیلویه و بویراحمد، گلستان، لرستان، هرمزگان، همدان) عضو شبکه تاد است.

میزان مشارکت پارک و شرکت در اعتبارات پروژه به قرار جدول زیر است:

پروژه‌های توسعه محصول تا سقف ۱۰ میلیارد و ۵۰۰ ریال حمایت می‌شوند

۱۱) اولویت پذیرش و اعطای اعتبار تا سقف گرنت (در صورت تأیید داوران و هیئت رئیسه پارک فاوا) با طرح‌های شبکه ملی اطلاعات (لیست اولویت‌ها) است.

ثبت درخواست متقاضیان فقط به‌صورت آنلاین و از طریق وبگاه پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات و منحصراً در بازه زمانی ۲۶ خرداد ماه الی ۲۲ تیرماه ۱۴۰۳ انجام می‌شود(برای مشاهده جدول زمان‌بندی اینجا را ببینید). امکان بررسی درخواست‌هایی که از طرق دیگر یا خارج از بازه زمانی مقرر ارسال شوند، وجود نخواهد داشت.

متقاضیان محترم می‌توانند در صورت تمایل به همکاری و بهره‌مندی از مزایای برنامه‌های فوق، پس از مطالعه موارد مذکور، کاربرگ ثبت نام اولیه را از اینجا تکمیل کرده و سپس جهت ثبت‌نام به اینجا مراجعه کنند.

متقاضیان می‌توانند برای دریافت اطلاعات تکمیلی با کارشناس گرنت پارک فاوا (سرکار خانم مهندس خدادادی) با شماره تماس ۳۴۹۱۶۵۷۰-۰۲۶ داخلی ۳۲۱ تماس بگیرند.

پس از معرفی منتخبین اولیه، متقاضیان فرصت تکمیل پروپوزال جامع به منظور ارزیابی‌های فنی و تخصصی را خواهند داشت. نتیجه نهایی پس از داوری فنی و طرح در هیئت رئیسه پارک فاوا، به متقاضیان ابلاغ خواهد شد.

منبع : مهر

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.