برنده صلح نوبل: کابینه اسرائیل یک حکومت آپارتاید، نژادپرست و در حال اجرای سیاست نسل‌کشی است

به گفته مرید مگوایر، برنده جایزه صلح نوبل، صلح برای فلسطینیان ممکن است، اما تنها در صورتی که کابینه رژیم صهیونیستی از سیاست‌های نسل‌کشی خود دست بردارد.

به گزارش خبرآنی، مگوایر که از برندگان جایزه صلح نوبل در سال ۱۹۷۶ است، در مصاحبه‌ای با خبرگزاری آناتولی گفت: شما نمی‌توانید صلح را بر اساس یک نسل‌کشی ایجاد کنید و این به‌طرز غم‌انگیزی برای مردم فلسطین اتفاق می‌افتد.

این فعال صلح ایرلندی تاکید کرد: کابینه اسرائیل یک حکومت آپارتاید، نژادپرست و در حال اجرای سیاست نسل‌کشی است. این کابینه مصمم است سرزمین فلسطینیان را تصرف کند.

مگوایر پس از مرگ سه فرزند کوچک خواهرش در جریان دورانی که طی آن بیش از ۳۵۰۰ نفر در خشونت‌های فرقه‌ای کشته شدند، به یکی از فعالان صلح در ایرلند شمالی تبدیل شد. در سال ۱۹۷۶، او به همراه بتی ویلیامز و سیاران مک‌کئون، برنده جایزه نوبل، یک جنبش مردمی برای صلح در ایرلند شمالی را پایه‌گذاری کرد و از آن زمان صدایی قوی برای عدالت در دیگر مناطق درگیری در سراسر جهان از جمله فلسطین بوده است. مقامات رژیم صهیونیستی او را در سه نوبت مختلف، هنگام تلاش برای رساندن کمک‌های بشردوستانه به فلسطینی‌ها اخراج کردند.

مگوایر که ژاکتی با گلدوزی‌های سنتی فلسطینی به تن داشت که از یاسر عرفات، رهبر فقید فلسطین هدیه گرفته بود، گفت: من بارها به فلسطین رفته‌ام و از رنج عظیمی که مردم فلسطین به دست اسرائیلی‌ها متحمل می‌شوند، شوکه شده‌ام.

او گفت حملات مداوم رژیم صهیونیستی به غزه، جایی که اکنون بیش از ۳۷۷۰۰ فلسطینی را به شهادت رسانده و نزدیک به ۸۶۵۰۰ نفر دیگر را که بیشتر آنها زن و کودک هستند مجروح کرده است، «نسل‌کشی مردم فلسطین» است. او گفت «این جنگ وحشیانه، غیرانسانی، وحشیانه علیه مردان، زنان و کودکان در فلسطین» باید به پایان برسد.

او گفت: «این دیوانگی را متوقف کنید... تاریخ به یاد خواهد آورد که هزاران و هزاران فلسطینی بی‌دلیل جان خود را از دست دادند، زیرا دولتی بیش از آن متکبر بود که بنشیند و به توافق برسد و مشکل را حل کند. هزاران کودک فلسطینی در حال مرگ هستند و جهان نظاره‌گر است. الان جنگ باید متوقف شود. این جنگ خیلی وقت است ادامه دارد.

مگوایر مانند بسیاری، همدستی ایالات متحده و غرب در اقدامات مرگبار رژیم صهیونیستی را کاملا مشخص می‌داند. او گفت: آمریکا دنیا را ناامید کرده است. این نسل‌کشی را تامین مالی می‌کند و در حال تهیه سلاح برای یک نسل‌کشی است... آمریکا در آنچه در حال وقوع است، شریک است.

او تاکید کرد، اگر بایدن بخواهد می‌تواند همین امروز جنگ را متوقف کند و راه آن این است که بمب و پول به رژیم صهیونیستی ندهد اما آمریکا برای مقاصد سیاسی خودش، این کار را انجام نمی‌دهد. این فعال ایرلندی افزود: آنها این کار را انجام نخواهند داد زیرا در آمریکا به حمایت اسرائیل وابسته هستند... (حتی برای) انتخاب شدن در کنگره. آنها از سازندگان سلاح پول می‌گیرند. آنها از خواص اسرائیلی پول می‌گیرند و اجازه می‌دهند بچه‌ها از گرسنگی بمیرند.

مگوایر همچنین از بریتانیا به دلیل ارسال پول به رژیم صهیونیستی و تلاش برای خاموش کردن صداهای فعالان حقوق بشر و دور زدن قوانین بین‌المللی برای مردم غزه، انتقاد کرد. او گفت، کسانی که از طرف بچه‌های غزه صحبت می‌کنند، به یهودستیزی متهم می‌شوند.

او افزود: ما نمی‌توانیم جهانی داشته باشیم که از ابرقدرت‌هایی تشکیل شده باشد که بی‌گناهان را می‌کشند. ما یهودستیز نیستیم. وقتی شما به عدالت و حقیقت دعوت می‌کنید، انسان هستید زیرا به انسانیت دعوت می‌کنید.

در مورد آلمان، مگوایر به خبرگزاری آناتولی گفت این کشور و مردم آن «هزینه نسل‌کشی‌ها را می‌دانند» اما همچنان «آنهایی را که مرتکب نسل‌کشی می‌شوند، پوشش می‌دهند و پوششی برای ارتشی که جنایتکار است، فراهم می‌کنند.»

او افزود: اینها جنایتکار هستند. آنها از آسمان با بمب‌هایی که آمریکا، آلمان، انگلیس، اروپا تهیه کرده‌اند، بمباران می‌کنند. آنها جنایتکار هستند و باید پاسخگو باشند... ما باید کسانی را که این جنایات را انجام می‌دهند، بازخواست کنیم. من دیوان بین‌المللی دادگستری را به خاطر معرفی کسانی که مرتکب نسل‌کشی می‌شوند، تحسین می‌کنم. من دیوان کیفری بین‌المللی را تحسین می‌کنم.

مگوایر با تکرار حق فلسطینیان برای صلح و امنیت، خواستار اقدام جمعی جهانی برای پایان دادن به حمله ویرانگر رژیم صهیونیستی شد. او گفت: برای اینکه شما بگویید این نسل‌کشی است، نیازی به داشتن مدرک حقوق ندارید. بیایید صدایمان را بلند کنیم و سکوت نکنیم. بیایید خواهان آتش‌بس فوری از سوی اسرائیل باشیم. بیایید خواستار گفت‌وگو باشیم... بیایید تقاضا کنیم که به بچه‌ها غذا بدهیم، گذرگاه‌ها را باز کنیم... در هر اعتراضی باید صداها بلند شود.

با درخواست بایکوت رژیم صهیونیستی، بر لزوم اطمینان از اینکه تل‌آویو و رهبران آن به خاطر نقض قوانین بشریت پاسخگو می‌شوند، تاکید کرد. او گفت: راه‌هایی وجود دارد که می‌توانیم در سازمان ملل متحد بپیوندیم. هر کشوری باید بیرون بیاید و بگوید ما برای مردم فلسطین عدالت می‌خواهیم. ما ساکت نخواهیم شد. ما نمی‌ترسیم و یهودستیز نیستیم. ما طرفدار حقیقت هستیم، طرفدار عدالت هستیم. من فکر می‌کنم اگر جنبش را ادامه دهیم و همه صدای خود را با فلسطینی‌ها بلند کنند، می‌توانیم این را تغییر دهیم.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.