جمیله علم‌الهدی: مردم باید در جامعه اقامه عدل کنند

به گزارش خبرنگار سیاسی ‌پایگاه خبری خبرآنی، خانم جمیله‌سادات علم‌الهدی همسر شهید رئیسی در آیین بزرگداشت چهلمین روز شهادت شهدای خدمت که عصر امروز در مصلای تهران برگزار شد، طی سخنانی بیان کرد: در این 40 روز ملت قهرمان ایران، گروه‌های مختلف مردمی، علما، بزرگان، خانواده‌های بزرگان و شهدا، بانوان مکرم ایران، مردم قهرمان کشورهای مسلمان، مردم کشورهای دوردست، مقامات عالی سیاسی، بانوان قدرتمند و تاثیرگذاری کشورهای دوست و همسو با ما گریستند و همدلی کردند.

وی افزود: امکان تشکر از این‌همه بزرگواری و عظمت ممکن نیست ولی وظیفه می‌دانم از شما تشکر کنم. همه پیروان اسلام و ادیان می‌دانند کیی از سنت‌های بسیار عالی عارفانه، چله‌نشینی است ولی در این چله اشک ما به اراده خود چله‌نشینی نکردیم و این مشیّت پروردگار به امضای حضرت صاحب‌الامر(عج) بود.

همسر شهید رئیسی عنوان کرد: در این چله‌ی اشک صورت‌های تازه‌ای از جمهوری اسلامی بروز کرد و ما مانند یک خانواده برای از دست دادن یک حاکم شهید در کنار هم گریستیم و غصه خوردیم. ما مثل خانواده نیستم بلکه واقعاً خود یک خانواده هستیم؛ شما همه برادران و خواهران شهید رئیسی و جزو خانواده شهید رئیسی هستید.

علم‌الهدی اظهار داشت: این یک جلوه‌ی قشنگ‌تر از جمهوری اسلامی و بهترین الگو برای حکمرانی و حاکمیت در جهان است که مردم را تبدیل به یک خانواده می‌کند. پیوند ما با یک پدر، یعنی مقام معظم رهبری که پدر همه‌ی ما هستند و شهید رئیسی فرزند این پدر و این مردم بوده و برادری برای شما بود.

وی گفت: از خداوند بزرگ تقاضا می‌کنم به سنت چله‌نشینی در این چهلمین روز پاداش ما را عطا بفرماید.

همسر شهید رئیسی خاطر نشان کرد: عالمان، معلمان، پدران و مادران بیایید مطابق با تعالیم اسلام نسل نو را تربیت کنیم. تعالیم اسلام مسئولیت را بین مردم و حکمران تقسیم می‌کند و حاکم و مردم به یک اندازه مسئولیت دارند و بلکه مسئولیت مردم بیشتر هم هست.

علم‌الهدی گفت: قرآن کریم دو تیپ شخصیتی حاکمیتی را در مقبلا هم قرار می‌دهد؛ یکی بانوی خورشیدپرست که ظالم نیست و احتمالاً متعلق به این مرز و بوم است و یکی فرعون که طاغوت و ظالم است و او نیز متعلق به مصر است. قرآن این دو را مقابل هم قرار می‌دهد، در موقعیت‌شناسی به محضی که بانو بلقیس ولیّ خدا را می‌شناسد اسلام می‌آورد ولی فرعون طاغوت و کافر بعد از آشنایی با حقیقت یعنی حضرت موسی و هارون به ظلم و فساد خود ادامه می‌دهد تا جایی که در آخرین که اسلام آوردن فایده‌ای نداشت، اسلام آورد.

وی خاطر نشان کرد: دومین تفاوت در نوع اسلام آوردن است؛ اسلامِ بانو بلقیس اسلامی است که به خدای رب‌العالمین تسلیم می‌شود البته همراه با حضرت سلیمان ولی ایمان آوردن بی‌جای فرعون، ایمان به خدای بنی‌اسرائیل است.

همسر شهید رئیسی گفت: از این دو نمونه مشخص می‌شود مسئولیت والدین و معلمان در تربیت سیاسی مهم است؛ فریبکاری از مسئولان و هم از مردم بد است. کسی که قرار است اقامه عدل کند، مردم هستند و باید بصیرت داشته باشند.

علم‌الهدی بیان کرد: تشخیص ولیّ و تبعیت از او بسیار اهمیت دارد؛ اگر هوای نفسِ خود و دیگری سبب تصمیم و تصمیم‌گیری مردم یا مسئولین شود، این هر دو ظلم است. تفاوت جمهوری اسلامی با حکومت‌های مردمی دنیای غرب‌زده در همین است؛ خدمت به مردم و پیروی از رهبری به‌خاطر خدا.

وی ادامه داد: اگر هوای نفس خود و یا هوای نفس مردم را محور قرار دهیم، یا فریبکاری کردیم یا به راه ظلم رفته‌ایم. تقاضای من از همکارانم در دانشگاه، حوزه، مدرسه، والدین، مادران، پدران و بانوان ایران‌زمین این است که نسل خود را چه برای شهروندی و برای کارگزاری، مطابق با تعالیم قرآن کریم تربیت کنیم و این الگوی جمهوری اسلامی را به‌عنوان الگوی برتر به جهان عرضه کنیم.

همسر شهید رئیسی در پایان خاطر نشان کرد: از خداوند می‌خواهم پاداش محبتی که شما به ما ابراز کردید را خداوند به مردم ما عنایت کند.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.