کدام دستگاه بیشترین تسهیلات بانکی را در زمستان 1402 گرفت؟

به گزارش پایگاه خبری خبرآنی، با توجه به جز 4-1 بند ط تبصره 16 قانون بودجه سال 1402 مبنی بر انتشار اطلاعات مربوط به تسهیلات یا تعهدات پرداختی به هریک از دستگاه‌های اجرائی موضوع ماده 29 قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران توسط بانک‌ها و مؤسسات اعتباری، بانک مرکزی این آمار را بر اساس استعلام دریافتی از سامانه سمات که ارسال و بروزرسانی آن راساً توسط بانک‌ها صورت می‌گیرد، ارائه کرده است.

بر اساس این اطلاعات، «سازمان تامین اجتماعی» با دریافت 123 فقره تسهیلات به ارزش 44 هزار و 209 میلیارد تومان تسهیلات رتبه نخست دریافت کنندگان تسهیلات را به خود اختصاص داده است. پس از این سازمان، «شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران» با دریافت 30 فقره تسهیلات به ارزش 38 هزار و 499 میلیارد تومان رتبه دوم و «شرکت خدمات حمایتی کشاورزی» با دریافت 30 فقره تسهیلات به ارزش 12 هزار و 750 میلیارد تومان رتبه سوم دریافت کنندگان تسهیلات در دستگاه‌های اجرایی هستند.

«صندوق بازنشستگی کشوری»، با دریافت 6 هزار و 70 میلیارد تومان، «شهرداری شیراز» با دریافت 5 هزار و 274 میلیارد تومان، «آستان قدس رضوی» با دریافت 2 هزار و 808 میلیارد تومان و «شرکت مادر تخصصی ساخت و توسعه زیر بنا‌های حمل و نقل کشور» با دریافت 2 هزار و 781 میلیارد تومان، «شهرداری مشهد» با دریافت 2 هزار و 8 میلیارد تومان، «بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان فارس» با دریافت هزار و 706 میلیارد تومان نیز در رتبه چهارم تا دهم بیشترین تسهیلات دریافت شده توسط دستگاه‌های اجرایی هستند.

بر اساس این اطلاعات، در زمینه بدهی‌های غیرجاری به شبکه بانکی نیز، «عمران شهر جدید پرند» با مجموع تسهیلات غیرجاری 24 میلیارد و 211 میلیونی، شهرداری گنبد کاووس با بدهی 2 میلیارد و 791 میلیون تومانی، «شهرداری اهواز» با بدهی، 1 میلیارد و 290 میلیون تومانی، «شهرداری بهشهر» با بدهی، 1 میلیارد و 11 میلیون تومانی چهار دستگاه اجرایی هستند که طبق این طلاعات بدهی غیرجاری دارند. در این گزارش بانک مرکزی درباره بقیه دستگاه‌ها هیچ تسهیلات غیرجاری دیگری گزارش نشده است.

در زمینه مانده در وضعیت تعهد اعتبار اسنادی‌های باز شده در زمستان 1402 نیز باید گفت، «برق منطقه‌ای مازندران» با 4 هزار و 396 میلیارد تومان تعهد، رتبه نخست را داشته و در زمینه مانده در وضعیت تعهد ضمانتنامه‌های صادر شده در زمستان 1402 نیز «قرار گاه سازندگی خاتم الانبیاء سپاه» با 5 هزار و 572 میلیارد تومان رتبه نخست را دارد.

بانک مرکزی البته در این گزارش تاکید کرده که این اطلاعات برای دستگاه هائی است که تا کنون توسط این بانک احصاء شده و لزوماً در فصل زمستان تسهیلات دریافت نموده اند.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.