مذاکرات چینی‌ها برای ساخت دیتاسنتر در مالزی

مالزی برای جذب سرمایه‌گذاری باکیفیت، سرگرم مذاکره با سرمایه‌گذاران چینی برای ساخت دیتاسنترهایی بیشتری در این کشور آسیای جنوب شرقی است.

به گزارش خبرآنی، رافیزی راملی، وزیر اقتصاد مالزی اعلام کرد دولت مالزی با بهره بردن از مزیت رونق هوش مصنوعی،  زیرساخت خود را تحکیم خواهد کرد.

مالزی امسال شاهد موج قابل توجهی از سرمایه‌گذاری‌های شرکت‌های بزرگ خارجی و غول‌های فناوری بوده است. شرکت‌های برجسته‌ای مانند گوگل، اپل، مایکروسافت، بایت دنس و بلک بری، در میان این شرکت‌ها قرار داشته‌اند. این سرمایه‌گذاری‌ها منعکس کننده جذابیت مالزی به عنوان یک قطب مهم برای سرمایه‌گذاری‌های فناوری و تجاری جهانی است.

غول‌های فناوری آمریکایی مایکروسافت، گوگل و انویدیا در سال گذشته، برنامه‌هایی را برای ساخت دیتاسنتر در مالزی اعلام کردند و شرکت‌های چینی علاقمند به توسعه بیشتر به منظور خدمات‌رسانی به شرکت‌های فناوری هستند که می‌خواهند وارد این بازار آسیای جنوب شرقی شوند.

گوگل قصد دارد ۲ میلیارد دلار آمریکا (۹.۴ میلیارد رینگیت) در تاسیس نخستین دیتاسنتر خود و منطقه گوگل کلود در مالزی، سرمایه‌گذاری کند. ساتیا نادلا، رئیس و مدیرعامل مایکروسافت برای توسعه زیرساخت ابری جدید و هوش مصنوعی در مالزی، از یک سرمایه‌گذاری قابل توجه به ارزش ۲۲ میلیارد دلار (۹۰.۲ میلیارد رینگیت) رونمایی کرده است. مایکروسافت همزمان سرگرم ساخت یک دیتاسنتر بزرگ در شهر سایبرجایای مالزی است.

بایت‌دنس که شرکت مادر تیک‌تاک و مستقر در چین است، قصد دارد ۲.۱۳ میلیارد دلار (۱۰ میلیارد رینگیت) برای ایجاد یک قطب هوش مصنوعی در مالزی، سرمایه‌گذاری کند. علاوه بر این ابتکارها، بایت‌دنس قصد دارد با سرمایه‌گذاری اضافی ۱.۵ میلیارد رینگیت، تاسیسات دیتاسنتر خود را در ایالت جوهور مالزی گسترش دهد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، وزیر اقتصاد مالزی اعلام کرد با شرکت‌های چینی درباره استفاده از فعالیت‌های مالزیایی‌شان به عنوان پایگاهی برای دور زدن تعرفه‌های آمریکا، مذاکره نکرده است.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.