اعلام وصول طرح مجلس علیه ارتش کانادا

به گزارش خبرنگار پارلمانی ‌پایگاه خبری خبرآنی، نمایدگان مجلس این هفته به دلیل برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در هشتم تیر ماه و همچنین تعطیلی روز سه‌شنبه به مناسب عید غدیر جلسات مجلس این هفته روز شنبه و یکشنبه برگزار شد که احسان خاندوزی و عیسی زارع‌پور وزرای اقتصاد و ارتباطات میهمان نمایندگان بودند.

جلسه روز شنبه به ریاست حمیدرضا حاجی‌‌بابایی برگزار شد که وزیر اقتصاد گزارشی درباره عملکرد منابع مالی تبصره (18) لایحه بودجه که به موضوع حمایت از تولید و اشتغال پایدار و رشد تولید ملی  است به نمایندگان ارائه کرد.

خاندوزی که در جلسه علنی حضور یافته بود در گزارش خود گفت: وقتی بدخواهان دولت و ملت ایران اذعان می‌کنند که مسیرهای اصلاح رشد و سرمایه‌گذاری در اقتصاد ایران از مسیر گذشته خود خارج شده، این نشان‌دهنده این است که ما در حوزه به تحرک درآمدن اقتصادی که گروگان گرفته شده بود، موفق عمل کرده‌ایم.

وی با اشاره به آمارهای بانک مرکزی طی 30 سال اخیر، گفت: این آمارها حکایت از این دارد که رشد اقتصادی فقط در دولت هشتم بوده است که از متوسط رشد دولت آیت‌الله رئیسی بیشتر بوده است بنابراین این رشد در سایر دولت‌ها متوسط رشد در دولت نهم 3.7 درصد، در دولت دهم یک درصد، در دولت یازدهم 2.6 درصد، در دولت دوازدهم 0.3 درصد و در دولت سیزدهم و در طول مدت 3 سال 4.5 درصد رشد اقتصادی بوده است.

وزیر اقتصاد با اشاره به نرخ بیکاری کشور در اکثر استان‌های کشور بیان کرد: طبق آمارها نرخ متوسط بیکاری کشور که 8.1 درصد در سال 1402 اتفاق افتاد مجدداً در تاریخ 18 سال نرخ‌های بیکاری کشورمان، حکایت از بهترین وضعیت دارد.

پس از قرائت گزارش وزیر اقتصاد ، نمایندگان نسبت به آن واکنش نشان دادند که در ادامه به بخشی از آنها اشاره می‌شود سیاست‌های اقتصادی موجب فشار بر مردم شده است، کسری بودجه و بدهی انباشته شده به نظام بانکی از مشکلات اقتصاد کشور،بیشترین اجحاف بانکها در پرداخت تسهیلات به طبقات ضعیف جامعه است، وزارت اقتصاد در حوزه تأمین مالی به شیوه غیرتورمی عمل کرده است، برگشت مازاد مالیات استان ها به خود استان ها باشد،اصناف دچار ضررهای مالیاتی شده‌اند، بانک‌ها در ارائه تسهیلات نهضت ملی مسکن و اشتغال زایی بازی در می‌آورند وزارت اقتصاد برنامه خود در رابطه با ناترازی بانکی را ارائه دهد.

*زارع‌پور: بیش از 70 درصد خدمات دولت از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند ارائه می‌شود

جلسه روز یکشنبه (سوم تیر ماه) هم به ریاست حاجی‌بابایی نایب رئیس مجلس آغاز شد که در این جلسه زارع پور وزیر ارتباطات درباره میزان تحقق دولت هوشمند و اجرای شبکه ملی اطلاعات کشور  به نمایندگان گزارش داد.

زارع پور بیان کرد: آنچه که بنده زمانی که وزیر شدم از پشت این تریبون اعلام کردم این بود که تلاش خواهیم کرد تمام خدمات دولت را تا پایان دولت سیزدهم از طریق یک پنجره واحد به مردم ارائه کنیم. با همراهی و همدلی شما عزیزان و از آنجا که در قوانین بودجه سنواتی و لایحه برنامه هفتم توسعه همه دستگاه‌ها را مکلف کردیم تا خدمات خود را از طریق پنجره واحد ارائه کنند باید اعلام کنم که امروز پنجره ملی خدمات دولت راه‌اندازی شده و بیش از 70 درصد خدمات دولت به شکل الکترونیکی از طریق این پنجره ارائه می‌شود و حدود 500 خدمت به شکل هوشمند به مردم ارائه شده است.

وی در ادامه اظهار کرد: دیگر نیاز به مراجعه حضوری مردم و ارسال مدرک وجود ندارد به عنوان مثال امروز اگر شما دانش آموز داشته باشید می‌توانید با مراجعه به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند کارنامه دانش آموز خود را ملاحظه کنید.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اضافه کرد: 500 خدمت در پنجره ملی خدمات به صورت هوشمند به مردم ارائه می‌شود و امروز 99 درصد دستگاه‌ها به جز یک دستگاه به پنجره ملی خدمات هوشمند متصل شده است و آن دستگاهی که متصل نشده وزارت امور خارجه می‌باشد که به علت ملاحظات ایرانیانی است که در خارج از کشور قرار دارند حتی دستگاه قضایی نیز تمام خدمات خود را از طریق این پنجره به مردم ارائه می‌کند.

پس از اظهارات وزیر ارتباطات نمایندگان نسبت به آن واکنش نشان دادند که در ادامه به بخشی از آنها اشاره می‌شود؛ هرگونه اظهارنظر وزیر ارتباطات باید با حضور میدانی همراه شود، به لحاظ سخت‌افزاری در شبکه ملی اطلاعات عقب مانده‌ایم، 20 هزار کارگر پست و مخابرات منتظر تامین امنیت شغلی خود هستند، شبکه فیبر نوری با سرعت و شتاب در سراسر کشور در حال توسعه است، مردم از وضعیت اینترنت راضی نیستند، 50 درصد روستاها اینترنت ندارند، باید خسارت فیلترشکن ها به مردم از لحاظ مالی جبران شود، همچنین لایحه هوش مصنوعی به مجلس دوازدهم ارائه شود.

*اعلام وصول طرح الزام دولت به تروریستی اعلام کردن ارتش کانادا

در ادامه جلسه عضو هیئت رئیسه مجلس طرح الزام دولت به تروریستی اعلام کردن ارتش و نیروهای مسلح و امنیتی وابسته به دولت کانادا  را اعلام وصول کرد که بعد از اعلام وصول این طرح حاجی بابایی ناب رئیس مجلس که ریاست این جلسه را بر عهده داشت گفت: دولت کانادا که از حامیان سرسخت کودک کش صهیونیستی و هیچگونه ارزشی برای حقوق بشر قائل نیستند متاسفانه اخیرا سپاه پاسداران پر افتخار جمهوری اسلامی را که برای مبارزه با تروریست در منطقه صدها شهید تقدیم جهان، اسلام و حقیقت کرده است را تروریست اعلام کرد.

نایب رئیس مجلس بیان کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در طرحی که با قید فوریت پیگیری خواهد شد این اقدام نابخردانه دولت کانادا را در رابطه با این اقدام ناشایست آنها با قدرت محکوم می‌کنند و طرحی را تصویب می‌کنند که ارتش دولت کانادا تروریست اعلام شود تا از این به بعد هیچ کشوری به خود اجازه ندهد در مورد نیروهای مسلح پرافتخار ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که نماد مردمی و حق طلبانه و نماد شهادت طلبی برای حقیقت است را این چنین مورد هجمه قرار دهد. ان شاءالله نمایندگان ما پرقدرت این حرکت را محکوم می‌کنند.

در پایان این جلسه نیز عضو هیئت رئیسه مجلس بیانیه  بیش از 250 نماینده در محکومیت دولت کانادا در پی تروریستی اعلام کردن سپاه پاسداران را  قرائت کرد.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم
برچسب ها :

اعلام کانادا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.